۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
تقویت اقتصاد ملی با استانداردسازی مشاغل خانگی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد

تقویت اقتصاد ملی با استانداردسازی مشاغل خانگی

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استانداردسازی مشاغل خانگی اقتصاد ملی را تقویت می کند.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با بیان اینکه استانداردسازی مشاغل خانگی در رونق اقتصاد و گسترش سهم بازار تولیدات داخلی سهم بسزایی خواهد داشت گفت: این اقدام افتخار بزرگی است که سازمان ملی استاندارد ایران به صورت داوطلبانه مسئولیت آن را عهده دار شد.

وی با اشاره به حضور موفق زنان در عرصه خانواده و اجتماع، افتخارات سازمان استاندارد را مرهون تلاش های رئیس این سازمان دانست که با جدیت وظایف و مسئولیت های این حوزه را پیگیری می کند.

شریعتمداری با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳ میلیون تولیدکننده مشاغل خانگی در کشور ثبت شده است تصریح کرد: یکی از سالم ترین فعالیت های اقتصادی در دوران کرونا مشاغل خانگی است که با استانداردسازی این محصولات می توانیم تولید ناخالص ملی را تقویت کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: در جلسه شورای عالی استاندارد با پیگیری و درخواست معاونت زنان و همکاری سازمان استاندارد این موضوع به نتیجه رسید و مقرر شد، سازمان استاندارد با هدف رونق تولید و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی «به جز مواد غذایی و فرآورده های مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد» در قالب مشاغل خانگی مطابق با قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، نسبت به صدور گواهی اظهاریه انطباق اقدام کند.

وی شرایط کرونا را فرصتی برای تولید و عرضه محصولات خانگی دانست و گفت: استانداردسازی محصولات خانگی زمینه اعتماد مصرف کنندگان و ورود این محصولات به بازار را هموار می سازد.

وی همچنین دست ساز بودن محصولات را مزیتی رقابتی دانست و تصریح کرد: بازار رغبت زیادی به محصولات دست ساز دارد ضمن آنکه گردشگران نیز نسبت به این کالاها اقبال بیشتری نشان می دهند.

وی از طرح های توانمند سازی شاغلان خانگی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: با افزایش اعتبارات و همکاری هر سه مجموعه برای توسعه مشاغل خانگی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم داشت.

کد خبر: ۶۱٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha