۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کمک نقدی به نگهداری معلولان و سالمندان در مراکز شبانه‌روزی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

کمک نقدی به نگهداری معلولان و سالمندان در مراکز شبانه‌روزی

شریعتمداری، وزیر تعاون جزییات مصوبه دولت برای کمک به نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران خاص در مراکز شبانه‌روزی و منازل را اعلام کرد.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: قرار شد از ابتدای امسال به ترتیب برای مراکز درجه یک و دو مبلغ ۷۵۳ هزار تومان و ۶۷۲ هزار تومان و برای مراکز روزانه و شبانه‌روزی به ترتیب یک میلیون و ۱۰ هزار تومان و یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان از ابتدای سال ۹۹ قابل پرداخت شود.

شریعتمداری افزود: دولت مصوب کرد برای ارائه خدمات تخصصی توانبخشی در منزل ۲۷۶ هزار تومان، برای مراقبت در منزل ۶۷۲ هزار تومان و برای کارگاه‌های تولیدی حمایتی ۸۱۴ هزار تومان و مراکز پشتیبانی شغلی که قبلا مبلغی دریافت نمی‌کردند در سال جاری ۵۳۸ هزار تومان پرداخت شود تا این مراکز برای کاریابی و ایجاد شغل معلولان استفاده کنند.

وزیر تعاون اعلام کرد: همچنین مقرر شد برای نگهداری معلولان و سالمندان بیماری‌های مزمن فاقد سرپرست در مراکز شبانه‌روزی درجه دو مبلغ یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان و مراکز درجه یک مبلغ یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان به مراکز داده می‌شود و برای نگهداری افرادی که دچار بیماری هپاتیت، ام. اس، آلزایمر و بیمارهای خاص هستند در مراکز شبانه‌روزی یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان از ابتدای امسال پرداخت می‌شود.

تسهیلات کرونایی به اصحاب رسانه
شریعتمداری درباره پرداخت تسهیلات کرونایی به اصحاب رسانه گفت: پیش از این در ستاد ملی کرونا مصوباتی برای پرداخت تسهیلات کرونا برای قشر هنرمند و رسانه صادر شده است و طبق فهرستی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌کند منابع لازم در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه قرار خواهد گرفت، امروز نیز بحث بیمه این گروه مطرح شد، اما نوبت به بررسی آن نرسید.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
وی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی را با نظر کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تعیین، ابلاغ و اجرا کردیم که حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت و سازمان تامین اجتماعی داشته است و پس از آن به حوزه بازنشستگان کشوری و سایر حوزه‌ها پرداختیم و این متناسب‌سازی با توجه به اعداد و ارقام مربوط به قوانین بخش‌های مختلف است.

کد خبر: ۶۱٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha