۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان تهران در حوزه میراث فرهنگی
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خبر داد؛

پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان تهران در حوزه میراث فرهنگی

تهران- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان تهران در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در سال ۹۸ خبر داد.

نعمت الله ترکی در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص عملکرد پروژه های اقتصاد مقاومتی استان تهران در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال ۹۸ با اشاره به اینکه گردشگری امروزه یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی در کشور است، اظهار داشت: تا زمانی که نتوانیم رضایت گردشگران را جلب کنیم، نخواهیم توانست آنان را به مشتریان دائمی برای رونق اقتصاد خود تبدیل کنیم و برای رسیدن به چنین اهدافی لازم است که علم و عمل را توامان استفاده کنیم.

وی افزود: ایجادبازارچه صنایع دستی و اقامتگاه بوم گردی در دهکده سلامت روستای بلندلوی هرانده و روستای جلیزجند در شهرستان فیروزکوه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی امسال محقق شده است و همچنین تبدیل آسیاب آبی رباط کریم به نمایشگاه صنایع دستی و.. در رباط کریم با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

ترکی در ادامه به سایر پروژه های اقتصاد مقاومتی استان تهران در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال ۹۸ اشاره کرد و عنوان داشت: تبدیل بازار ایرانی اسلامی شهر اندیشه به بازارچه صنایع دستی در شهریار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تبدیل روستای جیتو در قرچک به دهکده سفال و سرامیک ( اراضی مجاور روستا ) در قرچک با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز صورت گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به تبدیل روستای کرد امیر شهریار به بازارچه صنایع دستی ( خانه چرم) در شهریار  با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تبدیل قلعه تاریخی روستای بالابان به تاسیسات گردشگری ( بوم گردی ، پذیرایی، سرگرمی ) در شهرستان شهریار با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و دهکده صنایع دستی و ایجاد واحدهای اقامتی بوم گردی در روستای آئینه ورزان دماوند در شهرستان دماوند با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیز اشاره کرد و گفت: این میزان پیشرفت در پروژه های گردشگری بسیار ارزشمند است.

کد خبر: ۶٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha