۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
صنایع اصفهان ملزم به اجرای «قانون هوای پاک» شوند
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

صنایع اصفهان ملزم به اجرای «قانون هوای پاک» شوند

اصفهان- طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:همراهی صنایع با الزامات محیط زیست در جهان پیموده شده است و به دور از کلی‌نگری می‌توان صنایع اصفهان را ملزم به کاهش آلودگی هوا، مطابق با «قانون هوای پاک» کرد.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره اینکه در سطح بین المللی توسعه پایدار در صنایع مساله ای حل شده است، اظهار داشت: صنایع اصفهان یکی از مهمترین منابع آلاینده شناخته شده اند و در این موضوع تردیدی نیست اما لازم است صنایع استان اصفهان پایبند به رعایت الزامات زیست محیطی و منطبق بر مفاد «قانون هوای پاک» شوند.

وی با انتقاد از کمبود ضمانت اجرایی در رعایت موارد زیست محیطی در صنایع اصفهان بیان داشت: فعالیت ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در اصفهان به عنوان منابع آلاینده هوا محسوب می شود که باید  با «قانون هوای پاک» همراه شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستیابی به توسعه پایدار در گرو رعایت موارد زیست محیطی در صنایع اصفهان است، تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست جزء حقوق ملی است و فعالیت های اقتصادی باید مبتنی بر رعایت «قانون هوای پاک» باشد.

وی افزود: عده‌ای بر این باورند که برای جلوگیری از آلودگی هوا باید از توسعه صنعتی پرهیز کرد. اما باید این نکته را در نظر گرفت که همراهی صنایع با محیط زیست در جهان مسیری پیموده شده است و به دور از کلی نگری می توان صنایع اصفهان را ملزم به رعایت موارد زیست محیطی مطابق با «قانون هوای پاک» کرد.

کد خبر: ۶۱٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha