۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
بودجه غیر تخصصی برای سال ۱۴۰۰/ رد کلیات بودجه عاقلانه است
عضو کمیسیون صنعت مجلس مطرح کرد

بودجه غیر تخصصی برای سال ۱۴۰۰/ رد کلیات بودجه عاقلانه است

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نمی‌تواند بیش از یک حدی تغییرات در بودجه ۱۴۰۰ اعمال کند بنابراین کار عاقلانه این است که ما در کلیات رای بر رد این لایحه بدهیم.

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه بودجه ۱۴۰۰ به بهترین صورت تنظیم شده است، گفت: ما با دو الی سه عدد می توانیم به راحتی متوجه شویم که بودجه ۱۴۰۰ در چه وضعیتی قرار دارد.

وی افزود: سال گذشته سقف بودجه ۵۳۰ هزار میلیارد تومان بود اما امسال این بودجه تقریباً ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است. سوال این است که مگر ۵۳۰ هزار میلیارد تومانی که دولت برای بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته بود محقق شد؟ چراکه دولت در حال حاضر و در سال ۹۹ با کسری بودجه مواجه است.

وی ادامه داد: این جای سوال دارد که دولت وقتی نمی تواند ۵۳۰ هزار میلیارد تومان را محقق کند، چگونه می‌خواهد ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۰ را محقق کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به میزان فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد: با توجه به فروش نفت در سال جاری این جای سوال دارد که آیا فروش نفت در سال آینده بهتر از سال گذشته خواهد بود؟ بنابراین این مسئله نشان می‌دهد که دولت بودجه سال ۱۴۰۰ را غیرتخصصی بسته است.

سیاهکلی تصریح کرد: سقف هزینه این بودجه بسیار بالاست لذا ما نباید درآمدهای سرمایه ای کشور را مصرف کنیم چراکه این نگاه، یک نگاه ابهام برانگیز است.

این نماینده مجلس بیان داشت: علیرغم ادعایی که دولت دارد این بودجه بالای ۵۰ درصد متکی به نفت است.

وی اظهارداشت: احتمالاً مجلس کلیات این لایحه را رد خواهد کرد چرا که مجلس نمی‌تواند بیش از یک حدی تغییرات در این بودجه اعمال کند بنابراین کار عاقلانه این است که ما در کلیات رای بر رد این لایحه بدهیم.

کد خبر: ۶۱٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha