۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
تاخیر در اجرای طرح های توسعه مس سونگون
استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد؛

تاخیر در اجرای طرح های توسعه مس سونگون

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان نگین منابع معدنی ایران است و ذخایر غنی دارد، از تاخیر در بهره برداری و افتتاح پروژه ذوب و همچنین شهرک تخصصی مس در سونگون انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه ساخت ۲۰ مدرسه در شهرستان ورزقان توسط شرکت ملی صنایع مس با بیان اینکه این پروژه ها سال ها قبل باید مورد بهره برداری قرار می گرفت،  اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک و تا پایان سال، شاهد آغاز عملیات اجرایی چندین طرح مهم در سونگون باشیم.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه آذربایجان شرقی دارای منابع معدنی سرشار بوده و ظرفیت منحصر به فردی دارد ولی تاکنون نتوانسته است از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کند و از آن بهره برداری مناسب را ببرد.

وی افزود: وجود معادن مختلف مثل مس در شهرستان‌های بستان آباد، ورزقان، اهر و سایر نقاط استان نشان از غنای معدنی آذربایجان شرقی دارد اما کمتر توانستیم از آنها بهره برداری کنیم.

وی اظهارکرد: شهرک صنعتی مس و کارخانه ذوب و پالایش از مواردی است که انتظار داشتیم در سال‌های گذشته بهره برداری شود.

پورمحمدی افزود: اشتغال یعنی رونق و پیشرفت که با تاسیس چهار کارخانه در مجاورت مس سونگون و شهرستان ورزقان وضعیت اشتغال منطقه دگرگون می شود.

کد خبر: ۶۱٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha