۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
بهره‌گیری از بازار سرمایه برای اجرای ۲۰ پروژه کلان در سال ۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

بهره‌گیری از بازار سرمایه برای اجرای ۲۰ پروژه کلان در سال ۱۴۰۰

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارتخانه به دنبال آن است که ظرفیت های سایر منابع اعتباری در لایحه بودجه را به فرآیند توسعه کشور اضافه کند تا در کنار اعتبارات مذکور، بتوانیم از طریق بازار سرمایه، پروژه های بزرگ و ملی را فعال کنیم، در این رابطه نیز حدود ۲۰ پروژه دیده شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، درباره اعتبارات عمرانی کشور در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: استراتژی اصلی وزارتخانه در لایحه بودجه سال آتی، محرومیت‌زدایی، رعایت عدالت، اجرای پروژه های ملی و توزان منطقه ای است. طبق این رویکرد حدود ۴۰۷ پروژه با اعتباری حدود ۱۴ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه دیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که ظرفیت های سایر منابع اعتباری در لایحه بودجه را به فرآیند توسعه کشور اضافه کنیم تا در کنار اعتبارات مذکور، بتوانیم از طریق بازار سرمایه، پروژه های بزرگ و ملی را فعال کنیم، در این رابطه نیز حدود ۲۰ پروژه دیده شده است.

اسلامی گفت: اگر برنامه ها و اقدامات وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ محقق شود، یک تحول عظیم و اساسی برای اولین در توسعه عمرانی کشور رخ می دهد که بر اساس آن، وابستگی پروژه ها به اعتبارات بودجه کاهش یافته و می توان با استفاده از جمع آوری سرمایه از طریق بورس، اقدامات لازم را صورت داد.

وزیر راه و شهرسازی، درباره اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای نوسازی حمل و نقل درون شهری، ادامه داد: در سال های اخیر فرصت بسیار خوبی در تبصره ۱۸ لوایح بودجه دیده شده تا از محل صندوق توسعه ملی اقداماتی صورت گیرد و در سال جاری نیز از این محل برای اجرای پروژه های راه آهن استفاده شد. همچنین بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، ۵ هزار دستگاه اتوبوس شهری جدید برای تهران و کلانشهرها تأمین خواهد شد. حال می توان این مصوبه را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز آورد.

کد خبر: ۶۱٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha