۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
همجواری با پایتخت می‌تواند قم را به قطب صنعتی کشور تبدیل کند
استاندار قم:

همجواری با پایتخت می‌تواند قم را به قطب صنعتی کشور تبدیل کند

قم- سرمست، استاندار قم گفت: ظرفیت قرار گرفتن قم در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران می‌تواند قم را به یک استان صنعتی و قطب صنعتی کشور تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست امروز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی توسعه پایدار استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به هم‌جواری قم با پایتخت، بیان کرد: این هم‌جواری باید قابل توجه قرار گیرد چرا که قرار گرفتن در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران می‌تواند استان را به قطب صنعتی در کشور تبدیل کند.

وی با بیان اینکه باید از مزیت‌های بخش خصوصی هم استفاده کرد،‌ گفت: بخش خصوصی می‌تواند موتور محرکه توسعه اقتصادی استان قم باشد و مدیران دولتی موظف به فراهم کردن زیرساخت لازم برای جذب سرمایه‌گذاری هستند.

به گفته استاندار قم، مسئولان باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها، علاوه بر جذب بخش خصوصی داخلی، زمینه بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی و منابع مالی که در خارج از کشور فعال هستند را نیز مهیا کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید برای حفظ سرمایه‌گذاری‌های موجود تلاش ‌کنیم، اظهار کرد: با تلاشی که انجام شده بسیاری از واحدهای راکد در قم را تا امروز احیا کرده‌ایم.

دولتمردان خدمتگذاران سرمایه‌گذاران و کارآفرینان هستند
سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در همه کشورها بخش خصوصی به عنوان یک موتور محرکه اقتصادی یاد می‌شود و بدون تعارف دولتمردان خدمت‌گذار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان هستند.

وی با اشاره به اهمیت دادن بخش صنعت و معدن در کنار بعد گردشگری استان قم، گفت: قم یک استان زیارتی است، اما در بخش صنعت و معدن نیز باید به یک برند ملی تبدیل شویم.

کد خبر: ۶۱٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha