۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
واردات داروهای مشابه داخلی را ممنوع کردم
وزیر بهداشت:

واردات داروهای مشابه داخلی را ممنوع کردم

نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین وزیری هستم که از روز اول که پشت میزم نشستم دستور دادم که اگر دارویی مشابه تولید داخل دارد واردات آن ممنوع است.

به گزارش بازار، سعید نمکی در مراسم رونمایی از ۹ محصول سلامت محور دارو و تجهیزات پزشکی از هفت دانشگاه علوم پزشکی کشور در روز جشن پژوهش با بیان این مطلب افزود: برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی داخلی من نخستین وزیری هستم که روی این حرفم ایستاده ام و اجازه واردات مشابه خارجی را نمی‌دهم قبل از من نیز هرگز این کار با این شدت انجام نشد.

وی افزود: هرچند برای ایستادگی روی این موضع ترکش‌هایی نیز تحمل کردم، اما با توکل به خدا ایستادم و روز به روز هم مصمم‌تر هستم که اگر تجهیزات پزشکی و دارو تولید داخلی دارد و مردم از کیفیت آن راضی هستند هرگز کسی مجوز واردات تا زمانی که من پشت میز این وزارتخانه هستم نخواهم داد. وی با اعلام حمایت از قیمت دارو و تجهیزات پزشکی داخلی گفت: در مورد قیمت نیز حمایت خواهم کرد که نمونه آن پوشش بیمه‌ای محصولات رمدسیور و فاویپیراویو را در شورای عالی بیمه مطرح کردم و مصوب شد که این قدم حمایت از تولید کننده‌ای است که هم پرداخت از جیب بیمار را کم می‌کند و هم پوشش بیمه‌ای را گسترش می‌دهد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه به تهیه مایحتاج مواد ضدعفونی کننده و داروهایی که مورد نیاز مردم قبل از ورود ویروس به کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان توانستند ما را در این مسیر یاری کنند، بعنوان مثال یکی از این‌ها داروهای ضد ویروس مثل فاویپیراویو و رمدسیور بود که در هیچ جای دنیا بعنوان داروهای صد در صد مؤثر بر کووید ۱۹ قلمداد نمی‌کنند و آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی نیز حاکی از این بود که تأثیرات آن کم است، اما معتقدم که حتی اگر بسیار هم کم تأثیر باشد مردم ما نبابد هرگز فکر کنند دارویی در سرزمین دیگری خارج از محدوده تحریم‌ها با امکانات اقتصادی بیشتر برای مردم فراهم است و برای مردم ما فراهم نیست.

نمکی افزود: بزرگترین دغدغه من این بود که مردم این سرزمین احساس کمبودی نسبت به سرزمین‌های مرفه در رابطه با مدیریت کرونا نکنند و هرگز چنین حسی را نگذاشتیم در کشور پیش بیاید حتی برای واکسن نیز با همین دیدگاه پیش می‌رویم.

وی خاطر نشان کرد: آخرین گزارش حاکی است ۸ شرکت دارویی در حال گرفتن پروانه تولید رمدسیور هستند گرچه پیشتاز این حرکت یک شرکت از زیرمجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی ساوه است، اما امروز می‌توانیم بگوییم یکی از کشورهایی هستیم که برای مصرف این داروی آنتی وایرال هرگز مشکلی را نخواهیم داشت.

کد خبر: ۶۰٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha