۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
دلال بازی در بازار گوشت مرغ حاصل عدم اجرای قانون تمرکز اختیارات است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دلال بازی در بازار گوشت مرغ حاصل عدم اجرای قانون تمرکز اختیارات است

اعظمی ساردوئی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تا زمانیکه وزارت جهاد کشاورزی اختیارات لازم در حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی را نداشته باشد شاهد دلال بازی در میادین میوه و تره بار از جمله میدان بهمن تهران هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص تاثیر دلالی در افزایش قیمت مرغ در بازار، گفت: متولی اصلی تامین نهاده‌های دامی، توزیع، واردات و صادرات محصولات کشاورزی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید وظایف بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بر اساس قانون تمرکز اختیارات به این وزارتخانه بازگردانده شود، ادامه داد: تا زمانیکه وزارت جهاد کشاورزی اختیارات لازم در حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی را نداشته باشد شاهد دلال بازی در میادین میوه و تره بار از جمله میدان بهمن تهران هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید یک وزارتخانه به عنوان متولی اصلی بازار محصولات کشاورزی از جمله گوشت مرغ تعیین شود تا مجلس نظارت خود را اعمال کند، تصریح کرد: برخی از مشکلات موجود در زمینه افزایش قیمت گوشت مرغ و نابسامانی در بازار محصولات کشاورزی ناشی از سوء مدیریت‌های گذشته است.

وی با اشاره به اینکه متولیان بازار محصولات کشاورزی همانند وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در نشست‌های برگزار شده مشکلات را پاس‌کاری می‌کنند و هیچ کدام مسئولیت شرایط به وجود آمده را برعهده نمی‌گیرند، ادامه داد: در سال‌های ۹۲ تا ۹۸ طی ۶ سال وزارت جهاد کشاورزی بر اساس قانون به وظایف بازرگانی خود به خوبی عمل کرد و مشکلی در زمینه تامین نهاده و توزیع گوشت مرغ وجود نداشته است.

کد خبر: ۶۰٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha