۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
ارتقای برق رسانی برای کمک به صنایع سمنان| پروژه‌های طرح «الف ب ایران» افتتاح شد
با افتتاح ۳ پروژه صورت گرفت؛

ارتقای برق رسانی برای کمک به صنایع سمنان| پروژه‌های طرح «الف ب ایران» افتتاح شد

سمنان- با حضور وزیر نیروی کابینه دوازدهم سه پروژه برق رسانی در قالب طرح الف ب ایران در سطح استان سمنان به بهره برداری رسید که از جمله این طرح‌ها می‌توان به احداث، توسعه، اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های توزیع اشاره کرد.

بازار؛ گروه استان‌ها: وزیر نیروی کابینه دوازدهم ظهر سه شنبه مهمان ویدئوکنفرانسی مسئولان استان سمنان بود تا در قالب طرح الف ب ایران سه پروژه برق رسانی و بهبود نیروی این استان را افتتاح کند که ارتقای خط توزیع برق، ترانس و همچنین برق رسانی روستایی در طرود شهرستان شاهرود در زمره این طرح‌ها بود.

اعتبار ۱۹۶ میلیارد ریالی
به گفته مسئولان استان سمنان برای اجرای این طرح‌ها ۱۹۶ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است و اجرای آنها می‌تواند به کاهش خاموشی‌ها و ارتقای قدرت برق رسانی به شهرها و روستاهای استان سمنان کمک کند. لازم به ذکر است که ماه گذشته نیز پروژه‌های برق رسانی غرب استان با حضور وزیر نیرو در قالب طرح الف ب ایران به میزبانی گرمسار افتتاح شده بود و این دومین طرح الف ب ایران در پاییز ۹۹ برای این استان است.

اصلاح ۱۱۱ دستگاه پست توزیع با افزایش قدرت هفت هزار و ۲۵۵ کیلوولت آمپر، توسعه ۲۵ کیلومتر شبکه، بهسازی ۲۴ کیلومتر خطوط برق رسانی در شهرستان‌های استان سمنان و احداث چهار هزار و ۸۶۰ متر شبکه توزیع، نصب ۶۹ اصله پایه بتونی و احداث یک دستگاه ترانس کم تلفات به ظرفیت ۲۵ کیلوولت آمپر در طرود شهرستان شاهرود در زمره پروژه‌هایی هستند که امروز به بهره برداری رسیدند.

تامین برق در استان سمنان
وزیر نیرو در این مراسم با بیان اینکه خوشبختانه طرح‌های صنعتی در بخش برق استان سمنان تأثیر مناسبی در بحث‌های مربوط به طرح‌های عمرانی خواهد داشت، گفت: تا پایان دولت سایر طرح‌ها و برنامه‌ها در بخش تولید، انتقال و توزیع برق نیز به ثمر می‌رسد همچنین تأمین برق مسکن مهر در استان سمنان از ثمرات طرح‌هایی است امروز افتتاح شد.

برای اجرای طرح‌های حوزه توزیع برق استان سمنات ۱۹۶ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شد

رضا اردکانیان با اشاره به اینکه استان سمنان حرکت‌های مناسبی در سال‌های اخیر با توجه به جلب‌توجه سرمایه‌گذاران در بخش صنعت و معدن داشته است، خاطرنشان کرد: تأمین برق مناسب و پایدار برای این مهم به‌عنوان یک زیرساخت اساسی، از اولویت‌های مهم برای دولت و وزارت نیرو است.

وی بابیان اینکه افزایش ظرفیت، کاهش خاموشی ناخواسته و پایداری برق روستایی در استان از اهداف و دستاوردهای افتتاح پروژه‌هایی است که امروز به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: همکاری استانداری سمنان برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها مطلوب بود.

تأمین زیرساخت‌های مطلوب و قابل‌دسترس در بخش آب و برق استان سمنان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه تأمین زیرساخت‌های مطلوب و قابل‌دسترس در بخش آب و برق در استان باید موردتوجه قرارگرفته و تقویت شود، اظهار داشت: توسعه صنعت برق و آب و ارتقاء شاخص‌های تولید، صنعت و معدن در استان، تأمین زیرساخت‌ها در بخش نیرو در نقاط موردنیاز استان در دستور کار است.

منوچهر فخری بابیان اینکه طرح آب‌رسانی به شهر سرخه و تأمین آب شرب پایدار این شهر ازجمله اقدامات مهمی است که در استان انجام‌شده است، افزود: استان سمنان همواره در پویش هر هفته_الف_ب_ایران برنامه افتتاحی و بهره‌برداری دارد و این مهم در افق توسعه استان نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح سه پروژه شرکت برق منطقه‌ای استان بااعتباری بالغ‌بر ۳۴۳ میلیارد ریال و دو پروژه شرکت توزیع نیروی برق بااعتباری بالغ‌بر ۱۹۶ میلیارد ریال بودیم.

تخصیص اعتبار برای منطقه ویژه اقتصادی گرمسار
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تأمین زیرساخت‌ها و تقویت آن در نقاط صنعتی و معدنی موردنیاز استان بیان کرد: تأمین برق منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در حال حاضر نیاز به ایجاد پست ۶۳ کیلووات و هفت کیلومتر خط انتقال دارد که این طرح برای اجرایی شدن نیازمند تخصیص اعتبار است.

طرح آب‌رسانی به شهر سرخه و تأمین آب شرب پایدار این شهر ازجمله اقدامات مهمی است که در استان انجام‌شده است

فخری بابیان اینکه احداث خط انتقال منطقه میاندشت میامی و پست در این شهرستان را از مطالبات مهم مردم برشمرد و گفت: مجتمع معادن مس عباس‌آباد و پست داورزن از پروژه‌های اولویت‌دار استان که می‌تواند تأثیر بسزایی در ارتقاء شاخص‌های اقتصادی و رفاهی در مناطق محروم میامی و عباس‌آباد داشته باشد.

وی یادآور شد: تأمین برق معادن جنوب دامغان و شاهرود نیز از مصوبات سفر رئیس‌جمهور در سال ۹۷ به استان است که باید برای تحقق آن اهتمام ویژه‌ای بورزند و همچنین شروع عملیات اجرایی احداث سد فینسک باهدف تأمین آب شرب شهرستان‌های سمنان و مهدی‌شهر از دیگر مطالبات مردم و مسئولین استان است.

افتتاح طرح توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان نیز در این مراسم اظهار داشت: در هفته سی و دوم پویش الف_ب_ایران، پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان بااعتبار بالغ‌بر ۱۹۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

سید محمد موسوی زاده از افتتاح پروژه توسعه و احداث و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع و پروژه برق‌رسانی به روستای کلاته میرزا خبر داد و گفت: هشت میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

وی از افتتاح طرح توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق خبر داد، خاطرنشان کرد: این طرح شامل ۲۵ کیلومتر احداث شبکه، ۲۴ کیلومتر اصلاح شبکه و بهسازی ۱۱۱ دستگاه پست توزیع با افزایش قدرت هفت هزار و ۲۵۵ کیلوولت آمپر است.

برق پروژه مسکن مهر سمنان تأمین شد
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه ۱۸۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال صرف اجرای این طرح‌شده است، یادآور شد: ایجاد ظرفیت جدید برق‌رسانی، کاهش خاموشی ناخواسته، افزایش قابلیت و سرعت مانور شبکه از اهداف مهمی است که در اجرای این طرح‌های دنبال می‌شود.

در هفته سی و دوم پویش الف_ب_ایران، پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بااعتباری بالغ‌بر ۱۹۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

موسوی زاده گفت: تأمین برق پروژه مسکن مهر، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش مدت‌زمان خاموشی، افزایش رضایت‌مندی مشترکان و تأمین برق روستایی از دیگر تأثیرات بهره‌برداری از اجرای این پروژه‌ها است.

بهینه‌سازی تأسیسات پست شاهرود و واریانت خط ۴۰۰ کیلوولت علی‌آباد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان نیز در این مراسم بابیان اینکه سه پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۳۴۳ میلیارد ریال در استان با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: علاوه بر افتتاح پست ۶۳ کیلوولت امیرکبیر سمنان، در حال حاضر ۳۰ پست ۶۳ کیلوولت، ۱۰ پست ۲۳۰ کیلوولت و چهار پست ۴۰۰ کیلوولت و ۴۰۰ کیلومتر مدار و خطوط انتقال و توزیع در استان وجود دارد.

علی‌اکبر صباغ بابیان اینکه توسعه مدار و خطوط انتقال و توزیع در دستور کار است، خاطرنشان کرد: ۲۶۵ میلیارد ریال برای احداث پست ۶۳ کیلوولت امیرکبیر سمنان از سه سال پیش تاکنون هزینه شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پست ۶۳ کیلوولت امیرکبیر سمنان صورت گرفت

وی افزود: هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز برای بهینه‌سازی تأسیسات پست شاهرود و واریانت خط ۴۰۰ کیلوولت علی‌آباد هزینه و در این آیین‌ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وجود ۲ نیروگاه در استان سمنان
دومین حضور وزیر نیروی کابینه دوازدهم در استان سمنان طی پائیز ۹۹ نوید ارائه خدمت رسانی بهتر در حوزه برق به صنایع، تولید کنندگان و مردم استان می‌دهد. باید دید مسئولان در زمینه بهره‌برداری از این منابع مهم چه اقداماتی را صورت خواهند داد.

استان سمنان دارای دو نیروگاه برق شامل شهید شاطری سمنان و شهید بسطامی شاهرود است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند. این نیروگاه‌ها در سال‌های اخیر بارها توسعه یافته‌اند.

کد خبر: ۶۰٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha