۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
خسارت ۲ هزار میلیاردی سیل به ۵ استان کشور
مدیرکل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

خسارت ۲ هزار میلیاردی سیل به ۵ استان کشور

شیراز- مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیل اواخر هفته دوم آذر امسال به بخش کشاورزی در پنج استان، حدود دو هزار میلیارد ریال خسارت زد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، محمد موسوی در جلسه بررسی وضعیت خسارت‌های سیل امسال به بخش کشاورزی فارس که در شیراز برگزار شد، گفت: سیل اخیر۶۰ درصد به زیربخش زراعت، ۲۰ درصد به زیر ساخت های بخش کشاورزی،  ۱۵ درصد به باغبانی و ۵ درصد به دام و طیور و آبزیان خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: سیل آذرماه، ۴۳ درصد به کشاورزی خوزستان، ۲۶ درصد به کشاورزی استان فارس، ۲۶ درصد به استان بوشهر و ۱۱ درصد هم به کشاورزی استان‌های چهارمحال و بختیاری و هرمزگان خسارت وارد کرد.

موسوی اظهار کرد: تاکنون از محل تصویب نامه قبلی دولت، مبلغ دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، بار مالی امهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان از سیل اخیر تامین و جدول توزیع استانی آن به وزارت کشور ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ میلیارد ریال به امهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان استان فارس از سیل اخیر تخصیص داده شده است، افزود: سهم استان‌های خوزستان ۷۰ میلیارد ریال و استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان هر کدام ۳۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با هدف جبران خسارت‌های سیل، راه‌کارهای بازسازی زیرساخت‌های خسارت دیده؛ از سوی وزیر جهادکشاورزی به وزیر کشور منعکس شده است.

کد خبر: ۶۰٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha