۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
گام های بلند اروپا در نبرد با غول های فناوری دنیا
کمیسیون اروپایی برای تقویت اقتصاد دیجیتالی دست به کار شد؛

گام های بلند اروپا در نبرد با غول های فناوری دنیا

اتحادیه اروپا در روز گذشته پیشنهاداتی را در جهت تقویت اقتصاد دیجیتالی خود و جلوگیری از وابستگی بیش از حد آن به شرکت های بزرگ فناوری ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از نیویورک تایمز، با توجه به این که در سراسر اقتصاد و دنیای دیجیتال، چهره اروپا کم رنگ است، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به منظور بازگرداندن آنچه مقامات "حاکمیت فناوری" می نامیدند، خواستار کنترل جدی تر و وضع قوانین سخت گیرانه ای در رابطه با بزرگترین سکوهای فناوری جهان، قوانین جدید هوش مصنوعی و هزینه های عمومی بیشتر برای بخش فناوری اروپا شد.

شرکت اپل مستقر در کالیفرنیا و سامسونگ از کره جنوبی محبوب ترین تلفن های هوشمند اروپا را تشکیل می دهد. فیس بوک نیز در بین شبکه های اجتماعی بیشترین استفاده را دارد. همچنین گوگل بر جستجو و تبلیغات آنلاین تسلط دارد و آمازون تجارت الکترونیکی را کنترل می کند.

علاوه بر آن، شرکت های اروپایی مشاغل خود را بر اساس زیرساخت های آمازون و مایکروسافت اداره می کنند. همچنین شبکه های بی سیم منطقه عمدتاً با تجهیزات غول چینی هواوی ساخته شده است.

به گفته مقامات اتحادیه اروپا این تصمیم یک پروژه تولیدی قلمداد شده و ایده ها بیانگر نگرانی فزاینده بین رهبران اروپایی می باشد زیرا کشورهای منطقه بیش از حد به خدمات ارائه شده توسط شرکتهای مستقر در جای دیگر وابسته هستند و این وابستگی باید کم شود.

با تبدیل شدن اقتصاد جهانی به فناوری بیشتر، کشورهای اروپایی برای ایجاد شغل و ایجاد درآمد مالیاتی برای تأمین بودجه خدمات دولتی، کار سختتری خواهند داشت.

رئیس کمیسیون اروپا که در حال توسعه این سیاست است، اظهار کرد که ما به دنبال راه حل های اروپایی برای حل این مشکل هستیم.  

اما پیشنهادات مطرح شده اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه در شناسایی مشکل واضح تر از ارائه راه حل های خاص روشن تر بود. این کمیسیون اعلام کرده  که قبل از آماده شدن هرگونه طرح پیشنهادی قانونی مشخص، یک دوره مشاوره را آغاز خواهد کرد.

مقامات ایده های گسترده ای را ارائه می دهند که نشان می دهد با در دست گرفتن غول های خارج از کشور به طور بالقوه و ایجاد اختلافات تجاری بیشتر با واشنگتن، سعی در ایجاد مشاغل خانگی را دارند.

فناوری هوش مصنوعی که در آن رایانه ها برای انجام کارهای روزانه به طرز پیچیده تری آموزش می بینند،  نظارت جدیدی از دولت نیز دریافت می کنند به ویژه در مواردی که سیستم های خودکار خطرات مضر مانند بهداشت، حمل و نقل و پلیس را ایجاد می کنند.

این کمیسیون همچنین اظهار کرد که سیستم های هوش مصنوعی باید قبل از استفاده در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا به طور مستقل مورد آزمایش و تأیید قرار گیرند.

معاون رئیس کمیسیون اروپا که نظارت بر سیاست دیجیتالی را دارد، نیز گفت که هوش مصنوعی به خودی خود بد نیست و همه این تصمیمات و مسائل بستگی به این دارد که چرا و چگونه از آن استفاده شود. او همچنین خواستار بررسی دقیق نحوه استقرار فناوری های نوین در تشخیص چهره در کشورهای اروپایی شد.

علاوه بر آن، سیاست گذاران همچنین استانداردهای مربوط به همکاری با بخش صنایع به منظور اشتراک گذاشتن داده ها در اتحادیه اروپا ترسیم کردند که این مسئله این امکان را برای شرکت ها و محققان فراهم می کند تا با جمع آوری اطلاعات خود به رقابت با شرکت های فنی که بیشتر داده های جهان را کنترل می کنند، بپردازند.

این بحث توجه غول های فناوری را به خود جلب کرده است. مارک زاکربرگ  مدیرعامل فیس بوک روز دوشنبه در بروکسل در رابطه با این پیشنهاد با مقامات اروپایی دیدار داشت و همچنین مدیران عامل اپل، گوگل و مایکروسافت نیز طی چند هفته گذشته از پایتخت اروپا بازدید کرده اند.

کد خبر: ۶٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha