۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
توزیع ۷۸ هزار بسته غذایی و پروتئینی در اردبیل/۵۴۰ واحد مسکن احداث می‌کنیم
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام اردبیل خبر داد

توزیع ۷۸ هزار بسته غذایی و پروتئینی در اردبیل/۵۴۰ واحد مسکن احداث می‌کنیم

اردبیل - افتخاری، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اردبیل گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ستاد اجرایی حضرت امام (ره) بیش از ۷۸ هزار بسته غذایی و پروتئینی در بین نیازمندان استان اردبیل توزیع کرده است.

مهدی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد:از آغاز شیوع کرونا بیش از ۴۰ هزار بسته بهداشتی شامل ژل و ماسک در بین گروه‌های مختلف جامعه توزیع‌شده و همچنان توزیع این اقلام بهداشتی در بین گروه‌های مختلف جامعه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در استان در ۹ ماه شیوع کرونا بیش از ۴۰ هزار بسته پروتئینی و ۳۸ هزار بسته غذایی توزیع کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اردبیل گفت: این بسته‌های غذایی و بهداشتی اغلب در بین اقشار آسیب‌دیده که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نبوده‌اند، توزیع‌شده که شناسایی این افراد توسط گروه‌های جهادی در مناطق محروم و حاشیه شهر و روستاها به انجام رسیده است.

افتخاری افزود: در این امر خطیر علاوه بر گروه‌های جهادی سمن‌ها و خیریه‌ها نیز یاریگر ما بوده‌اند تا این بسته‌های کمکی در بین اقشار نیازمند به نسبت عادلانه توزیع شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اردبیل به فعالیت کارخانه تولید ماسک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشاره و تصریح کرد: این کارخانه که روزانه ظرفیت تولید ۴ میلیون عدد ماسک را دارد بخشی از تجهیزات و دستگاه‌های خط تولید آن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل تأمین‌شده تا تولید ماسک N۹۵ در این مجموعه انجام و برای مصرف روانه بازار شود.

جدیت ستاد اجرایی در تولید واکسن کرونا
افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در قالب ۶ تیم تحقیقاتی برای تولید واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون یک مورد از این تولیدات کد اخلاق گرفته و برای تست بالینی انسان آماده‌شده است.

وی افزود: ما نیز اعلام آمادگی کرده ایم تا در انجام مراحل تست کرونا همراهی لازم را با ستاد داشته باشیم که انتظار می‌رود با تولید واکسن و عرضه آن به بازار از سوی وزارت بهداشت طرح واکسیناسیون با برنامه‌ریزی مناسب در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اردبیل بیان کرد: توزیع این واکسن بعد از تولید انبوه از طریق وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

افتخاری ادامه داد: کیت‌های تشخیص کرونا که از تولیدات شرکت‌های داروسازی ستاد اجرایی فرمان امام است از طریق شبکه بهداشت در حال توزیع می‌باشد که امیدواریم در قالب این کیت‌ها به‌سرعت و فوریت تشخیص کرونا انجام شود.

پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی برای ۷۰۰ طرح اشتغال‌زا
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اردبیل در ادامه به حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل از طرح‌های اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: تاکنون برای ۷۰۰ طرح اشتغال‌زا تا سقف ۴۰ میلیون تومان برای هر طرح تسهیلات پرداخت‌شده تا با اجرایی شدن این طرح‌ها فرصت اشتغال و تسهیل‌گری در این بخش فراهم آید.

افتخاری بیان کرد: اجرای این طرح‌ها به تولید محصولات بومی و صنایع‌دستی کمک کرده و ما در حد امکان نسبت به خرید این محصولات اقدام می‌کنیم.

وی اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون و به دنبال شیوع کرونا از طریق ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل برای ۷۰۰ طرح تسهیلات پرداخت‌شده تا برای بیش از ۳ هزار نفر فرصت اشتغال فراهم آید.

فعالیت‌های عام‌المنفعه ستاد اجرایی در اردبیل
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اردبیل با اشاره به ساخت چهار باب مسجد در اردبیل خاطرنشان کرد: تاکنون با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۴۵ باب مسجد در استان اردبیل احداث‌شده و تحویل اهالی مناطق روستایی و محروم گردیده است.

افتخاری از بهره‌برداری بیست و هفتمین مدرسه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان اردبیل خبر داد و گفت: در کنار احداث ۲۷ مدرسه احداث یک دستگاه پل در یکی از روستاهای دورافتاده خلخال با صرف ۵ میلیارد تومان در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد ورود این مجموعه به احداث مسکن اقدام ملی تصریح کرد: در شهر اردبیل و در دو منطقه پیله‌سحران و وحدت در قالب چهار پروژه بیش از ۵۴۰ واحد احداث می‌کنیم.

تلاش می‌کنیم تا ظرفیت احداث واحدهای مسکن اقدام ملی را تا ۱۰۰۰ واحد ارتقا دهیم
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اردبیل مشارکت راه و شهرسازی استان را در اجرای این پروژه یادآور شد و بیان کرد: آورده متقاضیان و بانک مسکن در کنار کمک ستاد اجرایی فرمان امام در احداث این واحدهای مسکونی راهگشا خواهد بود.

افتخاری گفت: تلاش می‌کنیم تا ظرفیت احداث این واحدها را تا یک هزار واحد ارتقا دهیم تا افراد فاقد سرپناه از مسکن آبرومند بهره‌مند شوند.

وی افزود: این ستاد در استان اردبیل اقدام به اهدای ۳۰ جهیزیه برای نوعروسان و ۸ هزار بسته لوازم‌التحریر با نام مشق احسان در بین دانش‌آموزان کرده است.

کارگران آب‌درمانی ایرانیان اخراج نشده‌اند
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اردبیل در مورد تعطیلی مجموعه آب‌درمانی ایرانیان زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سرعین اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا و تعطیلی آب‌درمانی‌ها ما دو سه ماه پرداخت حقوق کارگران و کارکنان این مجموعه آب‌درمانی را انجام دادیم.

افتخاری خاطرنشان کرد: با ادامه‌دار شدن وضعیت تعطیلی مجتمع و عدم کسب درآمد از این مجموعه که بیش از ۱۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، ما نیروها را برای استفاده از بیمه بیکاری معرفی کردیم.

وی گفت: به‌محض فعالیت مجدد این مجتمع نیروها به سرکار برمی‌گردند و در حمایت از این نیروها نسبت به پرداخت تسهیلات بدون بهره نیز اقدام شده است.

افتخاری در پایان از کمک و مساعدت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل، استاندار اردبیل، نمایندگان استان در مجلس و سایر مدیران و دلسوزان در کمک و پشتیبانی از ستاد اجرایی فرمان امام در استان برای انجام مأموریت انقلابی قدردانی کرد.

کد خبر: ۶۰٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha