۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
صنعت پوشاک و لباس مورد هجمه دشمنان قرار دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

صنعت پوشاک و لباس مورد هجمه دشمنان قرار دارد

عباسپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از جاهایی که دشمن ما را می‌تواند مورد هجمه قرار دهد و تاکنون نیز این کار را هم کرده در حوزه پوشاک و لباس است.

به گزارش بازار، عباس‌پور در رابطه با تولید پوشاک اسلامی در مسیر شعار سال؛ چالش‌ها و ظرفیت‌ها اظهار کرد:: در مجلس هشتم و نهم اقدامات بسیار خوبی به جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی داشته‌ایم به ویژه بحثی که برای ما بسیار مهم بود و از قبل از آن هم اجرا می شد مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در حوزه نساجی و پوشاک آسیب جدی به تولید کنندگان وارد کرده واردات بی رویه و قاچاق کالا بوده است، گفت: مبارزه ویژه با قاچاق کالا در دستور کار ما از ابتدا بوده اما اگر بخواهیم نگاه واقع گرایانه داشته باشیم ما در حوزه اجرا مشکل داریم و می طلبد که سایر دستگاه های نظارتی چه مجلس، چه دستگاه قضا و دیگر متولیان امر به دنبال این باشند که این موضوع اجرا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما باید از تولید داخلی حمایت کرده و مردم نیز کالای داخلی را خریداری کنند؛ همچنین از سوی دیگر، رسانه ها وظیفه دارند به تناسب از پوشاک ملی، اسلامی حمایت کنند.

عباس‌پور با بیان اینکه تولید کنندگان ما باید به تناسب ارزش ها، فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها و به تناسب ذائقه بازار محصولات را تولید کنند، یادآور شد: اگر طراحی و دوخت به صورتی باشد که به تناسب فرهنگ و خرده فرهنگ ها نباشد ممانعت هایی به وجود نخواهد آمد به ویژه در شرایط کنونی که ما در تقابل فرهنگی از سوی دشمنان بوده و در حوزه فرهنگی جوانان ما چه دختران و چه پسران مورد هجمه قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: یکی از جاهایی که دشمن ما را می‌تواند مورد هجمه قرار دهد و تاکنون نیز این کار را هم کرده در حوزه پوشاک و لباس است و باید این موارد نیز رعایت شود تا ما هم حمایت‌های لازمه را داشته باشیم و به امید خداوند متعال این مشکلات حل شود؛ تا جایی که امکان دارد ما باید تعرفه ها را بالا برده و مردم را نیز تشویق کنیم محصولات داخلی را مورد مصرف قرار دهند.

عباس‌پور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد و نقشه راه کشور بوده و بحث حمایت از تولید کنندگان داخلی کشور یک امر جدی و مهمی است، بیان کرد: باتوجه به اینکه امسال سال جهش تولید است همه ما موظف هستیم که در این زمینه کار کنیم؛ همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اگر ببینند که موانعی از لحاظ قانونی وجود دارد ما این موارد را احصا کرده و ان شااءالله آن موانع را برطرف خواهیم کرد.

وی در خاتمه تصریح کرد: وظیفه ما در مجلس نظارت و قانون گذاری است و مجلس در مسائلی که کاری از دستش بر بیاد هیچ کوتاهی نخواهد کرد و با تصویب قوانین لازم و نظارت اجرای صحیح قوانین وظیفه خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

کد خبر: ۶۰٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha