۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
احتمال چندین سال رکود در بازار طلا| بیت کوین سهم بازار طلا را از آن خود خواهد کرد
جی پی مورگان:

احتمال چندین سال رکود در بازار طلا| بیت کوین سهم بازار طلا را از آن خود خواهد کرد

شرکت بانکداری و سرمایه‌ گذاری جی پی مورگان ‏ می‌گوید با رشد محبوبیت بیت کوین، احتمال دارد طلا چندین سال رکود را تجربه کند.

بازار؛ گروه بورس/ رمزارز: کوین دسک گزارش داد: بنا بر اظهارات تحلیلگران شرکت جی پی مورگان چیس، محبوبیت روزافزون بیت کوین به‌ عنوان یک دارایی سرمایه‌ گذاری ‏، تأثیر مستقیمی بر بازار طلا داشته و شرایط را برای یک تغییر بزرگ در تخصیص نهادی بین این دو دارایی فراهم آورده است.

محبوبیت روزافزون بیت کوین به‌ عنوان یک دارایی سرمایه‌ گذاری ‏، تأثیر مستقیمی بر بازار طلا داشته و شرایط را برای یک تغییر بزرگ فراهم آورده است

دور شدن سرمایه‌گذاران از طلا
استراتژیست های آماری اعتقاد دارند که تعریف بیت کوین به‌ عنوان طلای دیجیتالی، سرمایه‌گذاران را از فلزات گرانبها دور می‌کند و در سال های  آتی یک واگرایی بزرگ را در قیمت این دو دارایی پدید می‌آورد.

این بانک اعلام کرد که بیت کوین فقط ۱۸/۰ درصد دارایی های  محفوظ در دفاتر خانوادگی را به خود اختصاص می‌دهد، در حالی که اعتبارات مبادله شده با طلا ۳/۳ درصد این مقدار را در اختیار دارند. اگر این داده را یک نقطه شروع بدانیم، فقط باز تخصیص کوچکی از طلا به بیت کوین می‌تواند رکودهای ساختاری را برای قیمت شمش به دنبال داشته باشد.

استراتژیست های  آماری اعتقاد دارند که تعریف بیت کوین به‌ عنوان طلای دیجیتالی، سرمایه‌گذاران را از فلزات گرانبها دور می‌کند و در سال های  آتی یک واگرایی بزرگ را در قیمت این دو دارایی پدید می‌آورد

خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی
در یک نامه استراتژیست ها به مشتریان که به دست بلومبرگ رسید، آمده است: خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی تازه شروع شده است، در حالی که این روند برای طلا خیلی پیشرفته است. اگر این نظریه میان تا بلندمدت درست از آب دربیاید، قیمت طلا طی سال های  آینده دچار یک رکود ساختاری خواهد شد."

فراتر از تحلیل جی پی مورگان، مدارک متقنی وجود دارند که تمایل سازمانی برای بیت کوین در حال افزایش است. گری ‌اسکیل، یک مدیر دارایی دیجیتالی، شاهد یک سیل بی‌سابقه از ورود سرمایه به ذخایر بیت کوین و اتریوم خود بوده است. گری ‌اسکیل، پی‌پال و کش اپ بیش از مقداری که همه روزه استخراج می‌شود، بیت کوین می‌خرند.

خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی تازه شروع شده است و قیمت طلا احتمالا طی سال های  آینده دچار یک رکود ساختاری خواهد شد

خیزش در ورود سرمایه به ارزهای دیجیتالی
پایگاه آماری کوین‌ شرز نیز اخیراً درباره یک خیزش در ورود سرمایه به ارزهای دیجیتالی گزارش داده است. طی فقط چهار هفته، محصولات بیت کوین ۴/۱ میلیون دلار را جذب کردند. در این مدت، طلا در خروج سرمایه ها رکورد زد و مبلغ ۲/۹ میلیارد دلار را به ثبت رساند.

این بانک اعلام کرد، سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در این مسیر قدم بردارند، می‌توانند یک واحد تراست بیت کوین گری‌اسکیل بخرند و سه واحد از سهام امانی طلای اس‌پی‌دی‌آر بفروشند.

علیرغم گزارش ارزش درازمدت بیت کوین، این رمز ارز پس از تازه‌ترین صعودش احتمالاً بیش از اندازه بسط می‌یابد. استراتژیست ها از احتمال فشار فروش قوی در کوتاه مدت می‌گویند.

گفتنی است قیمت بیت کوین به تازگی کمی از ۱۸ هزار دلار پایین‌تر آمد و در نازل‌ترین حد خود تا بیش از ۷ درصد سقوط را تجربه کرد.

کد خبر: ۶۰٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha