۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
۲۰۱ لیتر آب در ثانیه از سدکینه ورس برای مصارف آشامیدنی استفاده می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

۲۰۱ لیتر آب در ثانیه از سدکینه ورس برای مصارف آشامیدنی استفاده می‌شود

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از آب سد کینه ورس ۲۰۱ لیتر در ثانیه برای مصارف آشامیدنی شهرهای ابهر و خرمدره استفاده می‌شود که در صورت تکمیل شبکه‌های فاضلاب و تصفیه خانه در این شهرها توزیع آب شرب و حق‌آبه‌ها تکمیل می‌شود.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار، به سد کینه ورس درشهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: هدف از احداث این سد تامین آب شرب شهرستان‌های ابهر و خرمدره و رها سازی آب به یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی آبی پایین دستی است. 

وی اظهار کرد: شبکه فرعی این سد توسط سازمان جهاد کشاورزی در دست اجرا است و آماده بهره برداری است و بخش بعدی خط انتقال هم در دست شرکت آب منطقه‌ای بوده و ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: متاسفانه اوایل سال ردیف اعتباری خوبی تخصیص داده نشد ولی با تلاش‌های صورت گرفته اعتبار خوبی برای سد کینه ورس تخصیص داده شده است. 

افشاری به روند اجرای عملیات سد مشمپا اشاره کرد و گفت: این سد ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  برای بهره برداری این سد بیش از ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

وی ابراز داشت: همچنین سد بلوبین ۶۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبار لازم برای بهره برداری ۳۳۸ میلیارد تومان، سد مراش ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبارلازم برای بهره برداری ۴۶۲ میلیارد تومان و سد تالاور هم ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار لازم برای بهره برداری ۲۰۰ میلیارد تومان است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، گفت: از آب سد کینه ورس بیش از ۲۰۱ لیتر در ثانیه برای مصارف آشامیدنی شهرهای ابهر و خرمدره استفاده می شود که در صورت تکمیل شبکه‌های فاضلاب و تصفیه خانه در این شهرها توزیع آب شرب و حقابه ها تکمیل می شود.

افشاری میزان بارش ها در استان طی آذرماه را بسیار خوب اعلام کرد و ابراز داشت: امیدواریم بارش ها دراستان تاپایان سال خوب باشد و سدها پر شود.

کد خبر: ۶۰٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha