۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
ارزش دلار استرالیا افزایش یافت

ارزش دلار استرالیا افزایش یافت

دلار استرالیا با افزایش قیمت سنگ آهن و ضعف دلار تقویت می‌شود.

به گزارش بازار، ارز استرالیا در روز دوشنبه در ۱.۳۲ دلار استرالیا در برابر دلار افزایش داشت و به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۸ تاکنون رسید.

دلار استرالیا در طول سال بیش از هفت درصد در برابر دلار رشد کرده است. دلار آمریکا امسال در برابر ارزهای بزرگ جهانی نزدیک به ۶ درصد ضرر کرده است و شاخص دلار در این هفته ۰.۳ درصد افت دارد.

اعتقاد بر این است که افزایش نرخ دلار استرالیا تحت تأثیر قیمت های بی سابقه سنگ آهن است، زیرا این کشور یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان این فلز در جهان است. طبق اطلاعات انجمن جهانی فولاد، سال گذشته استرالیا نزدیک به ۶۰ درصد از ذخایر جهانی سنگ آهن در دریا را به خود اختصاص داده است.

چین مهمترین بازار صادرات کالا در استرالیا است. در حالی که تنش های تجاری بین پکن و کانبرا در حال افزایش است، تاکنون هیچ تعرفه ای برای این فلز وارد نشده است.

به نقل از سی ان بی سی، بانک مشترک المنافع استرالیا (CBA) روز دوشنبه گفت: افزایش قیمت سنگ آهن به دلار استرالیا کمک می کند تا اخبار ناخوشایند، از جمله وخامت بیشتر در روابط دولت چین با استرالیا را نادیده بگیرد. ارزش منصفانه دلار استرالیا عمدتا بر اساس قیمت کالاها است.

روز جمعه، نگرانی ها در مورد عرضه و تقاضای بالای فولاد، معاملات آتی سنگ آهن را به بالاترین حد خود رساند. قیمت سنگ آهن برای اولین بار در تاریخ از مرز ۱۰۰۰ یوان (۱۵۲.۹۵دلار) به ازای هر تن عبور کرد. با این حال، معاملات آتی این کالا روز دوشنبه با سقوط در حدود چهار درصد از این سطح تاریخی عقب نشینی کردند.

کد خبر: ۶۰٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha