۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
ضرورت توجه به دانش آموزان فاقد گوشی در بودجه ۱۴۰۰
رئیس کمیته آموزش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد

ضرورت توجه به دانش آموزان فاقد گوشی در بودجه ۱۴۰۰

اسماعیلی، رئیس کمیته آموزش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هم اکنون ۳.۵ میلیون دانش آموز در مناطق محروم فاقد گوشی و تبلت هوشمند هستند که باید در بودجه ۱۴۰۰ این مسئله گنجانده شود.

به گزارش بازار، مهدی اسماعیلی با اشاره به برگزاری جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس اظهار داشت: براساس گزارش‌ها و بازدیدهایی که از مناطق محروم انجام شده سه و نیم میلیون دانش آموز در نقاط مختلف که عمدتا روستاها و یا استان‌های محروم هستند فاقد گوشی و تبلت هوشمند می‌باشند.

وی با اشاره به تحصیل دانش آموزان در شرایط کرونا به شکل مجازی افزود: با توجه به این که مشخص نیست ویروس کرونا تا چه زمانی ادامه داشته باشد باید بدون فوت وقت در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشیم و چنانچه نتوانیم از طریق مجراهایی مانند مشارکت ها، خیرین و یا اعتبارات دولتی ابزار آموزش را برای این دانش آموزان تامین کنیم باید رقمی در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود.

اقای اسماعیلی افزود: با توجه به جلسه امروز به احتمال زیاد هزینه تامین تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان در بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده لحاظ خواهد شد تا بتوانیم به دانش آموزان مناطق محروم در زمینه ادامه تحصیل کمک کنیم.

نماینده مردم میانه در مجلس ادامه داد: موضوع سیمکارت‌های هدایت شده نیز امروز در کمیسیون آموزش مطرح شد که در کنار تامین گوشی و یا تبلت هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم بتوانیم با در اختیار قرار دادن این سیمکارت‌ها دانش آموزان از آسیب‌های احتمالی در فضای مجازی در امان بمانند و نگرانی خانواده‌ها در این زمینه برطرف شود.

رئیس کمیته آموزش مجلس گفت: آنتن دهی و آماده سازی اینترنت پایدار به منظور اینکه دانش آموزان و معلمان در نقاط مختلف با مشکلی روبه رو نباشند همچنان در دستور کار این کمیسیون قرار دارد. معلمان نیز در کنار دانش آموزان هزینه‌هایی را متقبل می‌شوند که در این زمینه نیز باید برای استفاده از اینترنت رایگان کمک رسان باشیم.

وی اضافه کرد: در مجموع برای تهیه گوشی و تبلت هوشمند، سیم کارت هدایت شده و موضوع اینترنت رایگان با نهادها و ارگان‌های مرتبط از جمله ریاست جمهوری و آموزش و پرورش مکاتبات لازم انجام شده است و نباید فرصت را از دست بدهیم.

کد خبر: ۶۰٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha