۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
۶۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شد؛ نبود منابع مالی کافی برای اجرای طرح «جهش تأمین و تولید مسکن»
عضو کمیسیون عمران مجلس:

۶۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شد؛ نبود منابع مالی کافی برای اجرای طرح «جهش تأمین و تولید مسکن»

اردبیل - بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ساخت حداقل ۶۰۰ هزار واحد مسکونی با طرح جهش تولید مسکن محقق شده است و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ساخت حداقل ۶۰۰ هزار واحد مسکونی با طرح جهش تولید مسکن محقق شده است و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است و اعتبار ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل ۳۵ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی تأمین شده است.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره نبود منابع مالی کافی برای اجرای طرح جهش تأمین و تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور، گفت: برخی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی در چند روز اخیر در رابطه با این طرح اعلام کرده‌اند که اختصاص ۳۵ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی، کفاف تأمین منابع مالی تسهیلات ساخت را نمی‌دهد.

بدری ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس در چند ماه اخیر نشست‌های متعددی را برای بررسی طرح جهش تولید مسکن برگزار کرد و منابع مالی گسترده ای را برای اجرای طرح در نظر گرفته بود، اما در نهایت بر اساس نظر مسئولان بانک مرکزی و گزارش کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس مقرر شد که منابع مالی تسهیلات ساخت از محل اختصاص ۳۵ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به لزوم اتخاذ تصمیمات اساسی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت: در این زمینه به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان هستیم و تمهیدات و هماهنگی‌های لازم برای حل مشکلات مربوطه در دستور کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده و همراهی دستگاه‌های مربوطه تصمیمات لازم برای رفع موانع پیش‌روی تولیدکنندگان را در دستور کار قرار داده‌ایم و تمام تلاش و جدیت ما دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه است.

کد خبر: ۶۰٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha