۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
آینده بازار نفت بهتر می‌شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

آینده بازار نفت بهتر می‌شود

نخعی، عضو ناظر شورای عالی انرژی کشور، آینده بازار نفت را فارغ از تحریم ها و با توجه به رویکرد جدید دولت آمریکا یک آینده بهتری ترسیم کرد و گفت: آینده بازار نفت رو به بهتر شدن حرکت خواهد کرد.

به گزارش بازار، مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس پیش بینی فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در بودجه ۱۴۰۰ را تا حدودی خوشبینانه ارزیابی کرد و گفت: ما از نظر فنی امکان تولید نفت به این حجم در روز را داریم، اما فروش آن بستگی به شرایط سیاسی دارد.

وی افزود: اگر فرضاً تحریم ها هم رفع شود و مشکلی در فروش نفت نداشته باشیم باز هم فروش این حجم از نفت و به دست آوردن بازارهای قبلی و از دست رفته به شدت زمان خواهد برد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: البته دولت این پیش بینی را هم کرده که در صورت عدم تحقق این هدفگذاری، این میزان از نفت را در قالب آیتم اوراق سلف نفتی بفروشد که مجلس با کلیت این موضوع چندان موافق نیست.

نخعی گفت: شاید فروش اوراق سلف نفتی، بار تورمی کمتری برای اقتصاد ایران داشته باشد اما از نظر اجرایی و مشکلاتی که ممکن است برای آینده کشور و دولت بعدی ایجاد کند قابل تأمل است و به همین دلیل هم مجلس موافق این قضیه نیست.

وی متذکرشد: البته اگر ایرادات و ابهامات درمورد فروش اوراق سلف نفتی برطرف و نگرانی مردم هم مرتفع شود شاید قابل اجرایی تر باشد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان با انتشار اوراق قرضه هم مخالفند یا خیر گفت: در حال حاضر بحثی در مجلس درمورد اوراق قرضه نشده زیرا اوراق سلف نفتی مدنظر دولت بوده و این مسئله نیازمند بررسی بیشتری است.

عضو ناظر شورای عالی انرژی کشور آینده بازار نفت را به طور کلی فارغ از تحریم ها و با توجه به تغییر شرایط سیاسی و رویکرد جدید دولت آمریکا یک آینده بهتری ترسیم کرد و گفت: به نظر می رسد که آینده بازار نفت رو به بهتر شدن حرکت خواهد کرد.

کد خبر: ۶۰٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha