۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
توسعه روابط اقتصادی استان بوشهر با سرمایه گذاران چینی
استاندار بوشهر مطرح کرد

توسعه روابط اقتصادی استان بوشهر با سرمایه گذاران چینی

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: با توجه به روابط نزدیک ایران و چین، توسعه فعالیت های اقتصادی، این روابط را مستحکم تر می کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست با سرمایه گذار یک واحد تولیدی و اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، اظهار داشت: چین یک قدرت اقتصادی و ایران هم به عنوان قدرت منطقه ای می توانند با فعالیت های اقتصادی، همکاری های بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال ایران و چین به فعالیت های اقتصادی بین دو کشور، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، می توان از محصولات تولیدی برای صادرات هم استفاده کرد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های استان بوشهر در عرصه نفت و گاز و  وجود نیروی انسانی، همکاری اقتصادی سرمایه گذار چینی در استان بوشهر می تواند زمینه ایجاد واحدهای اقتصادی بیشتری هم فراهم کند.

لازم به ذکر است یک شرکت تولیدی چین، در استان بوشهر اقدام به راه اندازی واحد تولیدی کاغذ دیواری کرده و قرار است این کارخانه در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد. برای راه اندازی این واحد، طرف چینی برای تامین ماشین آلات و تجهیزات یک میلیون دلار هزینه کرده و ۷۰ میلیارد تومان هم از سوی سرمایه گذار ایرانی در این پروژه هزینه خواهد شد.

این واحد تولیدی ظرفیت تولید روزانه ۴ هزار رول کاغذ دیواری دارد و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را هم فراهم خواهد کرد، قرار است واحد تولیدی دوم از سوی طرف چینی هم که برای تولید پوشش های دیواری است در بوشهر راه اندازی شود.

کد خبر: ۶۰٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha