۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
بودجه دولت برای سال آینده تورمی است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بودجه دولت برای سال آینده تورمی است

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: قطعا بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده است، با کسری زیادی روبرو خواهد بود که به عنوان نمونه فروش نفت بیش از دو میلیون بشکه است و قطعا این هدف محقق نمی‌شود و نتیجه آن تورم است.

به گزارش بازار، جبار کوچکی نژاد با اشاره به شرایط اقتصادی، تورم و گرانی‌های بیش از حد، تمام دغدغه مجلس را همکاری با دولت برای رفع این مشکلات دانست و گفت: متاسفانه دولت به نظرات مجلس اصلا توجه نمی‌کند و بودجه‌ای که به مجلس ارائه داده است بر خلاف قولی است که درباره اصلاح ساختار بودجه داده بود.

وی بودجه سال آینده را بسیار تورمی دانست و اظهار کرد: قطعا بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده است، با کسری زیادی روبرو خواهد بود. یکی از مواردی که دولت در بودجه سال آینده گنجانده است، فروش بیش از دو میلیون بشکه نفت است و قطعا این بودجه تحقق پیدا نمی‌کند زیرا امروز به زور کمتر از یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم که نتیجه آن کسری بودجه برای سال آینده می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به موضوع مالیات در بودجه سال آینده اشاره و بیان کرد: مالیات‌هایی که دولت برای سال آینده در نظر گرفته است درست نیست زیرا انتظار داشتیم دولت جلوی فرار مالیاتی را بگیرد و بیش از صد هزار میلیارد تومان در این راستا به بودجه اضافه کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاده است بلکه برخی از ارقام مالیاتی در بودجه شفاف نیستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کالاها ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی دارند، اظهار کرد: دولت با این ارز بر واردات تاکید دارد که می‌توان به خودرو به عنوان نمونه‌ای از وارداتی که با این ارز قرار به کشور ارسال شوند اشاره کرد. دولت حدود دو هزار میلیارد تومان برای واردات خودرو با ارز چهار هزار و دویست تومانی تخصیص داده است.

کوچکی نژاد تصریح کرد: دولت می‌توانست با توجه به قانون برنامه، کاهش حجم خود و در واقع کوچک سازی دولت، به چابک سازی بودجه از طریق مالیات اقدام کند که متاسفانه این امر مهم تحقق پیدا نکرده است. بودجه سال ۱۴۰۰ برای انتقال دولت نیز صورت می‌گیرد و بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه منتشر می‌کند که مشکلات زیادی را برای دولت بعد ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۶۰٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha