۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
۱۱۰ اسب ‌بخار روی دوچرخ ایتالیایی!
سوپراسپرت دوکاتی با ظاهری تهاجمی‌تر در خیابان‌ها حاضر می‌شود

۱۱۰ اسب ‌بخار روی دوچرخ ایتالیایی!

سوپربایک پرچمدار دیگر از دوکاتی که با نام سوپراسپرت شناخته می‌شود، همان طور که از نام این موتورسیکلت‌ اسپرت با عملکرد بالا بر می‌آید، با ظاهر عضلانی خود و پیشرانه‌ قدرتمندی که دارد جزو بهترین سوپربایک‌های جهان بوده است. سوپراسپرت از سال ۲۰۱۷ روی خط تولید این کمپانی اسپرت‌ساز ایتالیایی قرار دارد، اما دوکاتی برای مشتریان خود مدل سوپراسپرت ۲۰۲۱ را با تغییراتی در ظاهر و البته بخش فنی به بازار عرضه می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: سوپربایک پرچمدار دیگر از دوکاتی که با نام سوپراسپرت شناخته می‌شود، همان طور که نام این موتورسیکلت‌ اسپرت با عملکرد بالا بر می‌آید، با ظاهر عضلانی خود و پیشرانه‌ای قدرتمندی که دارد جزو بهترین سوپربایک‌ها جهان بوده است. سوپراسپرت که از سال ۲۰۱۷ روی خط تولید این کمپانی اسپرت‌ساز ایتالیایی قرار دارد، اما دوکاتی برای مشتریان خود مدل سوپراسپرت ۲۰۲۱ را با تغییراتی در ظاهر و البته بخش فنی به بازار عرضه می‌کنند. از نظر استایل همچنان عضلانی و تنومند بود خود را حفظ کرده و تنها تغییرات در مدل ۲۰۲۱ سوپراسپرت این است که بخش دماغه به طور کامل دستخوش تغییرات قرار گرفته و دیگر از فرم چراغ‌های V شکل خبری نیست و شاهد سبک طراحی پرچمدار قدرتمند دوکاتی یعنی پانیگال هستیم.

به نوعی می‌توان گفت که چنین طراحی DNA دوکاتی بوده و چراغ‌های LED با فرم V شکل در بالای دماغه و چراغ‌های مثلث شکل در پایین آن و ورودی‌های هوا جمع‌وجور در کنار چراغ‌ها و فلاپ یکپارچه‌ای که به بدنه متصل شده چهره‌ای کاملا تهاجمی از یک سوپربایک را به نمایش می‌گذارد. ارتفاع صندلی ۸۱۰میلی‌متری با زاویه خاصی گل‌گیر با تایر عقب دارد، نشان از با عملکرد بالا بودن این موتورسیکلت اسپرت دارد. تغییرات در هندسه فرمان و طراحی صندلی(زین) در سطح پایینی حالت ارگونومی عالی را برای راکب به وجود آورده که این زوایه ۲۴ درجه‌ بوده و به معنای بهترین حالت قرارگیری راکب در پشت فرمان است.

متریال آلومینیوم و فولاد سبک وزن در فریم جلو و استفاده از قطعات فیبرکربن در برخی از بخش‌های بدنه مجموع وزن خالص را به ۲۱۰ کیلوگرم رسانده است. از سوی دیگر قلب تپنده سوپراسپرت ۲۰۲۱ را همچنان همان موتور دوسیلندر تشکیل می‌دهد که با توجه به حجم دقیق ۹۳۷سی‌سی با آرایش L شکل و ۱۱ درجه‌ای و قرارگیری ۴ سوپاپ برای هرسیلندر و در مجموع ۸ سوپاپ در بخش سرسیلندر، سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های دوکاتی، نسبت تراکم ۱۲.۶ به یک، نسبت قطر به کورس پیستون ۹۴ میلی‌متر در ۶۷.۵میلی‌متری، پاشش سوخت انژکتوری برای هر دو سیلندر و دریچه گاز به قطر ۵۳ میلی‌متری و استفاده از مانیفولد ورودی با طول متغیر حداکثر ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت در ۹ هزار آرپی‌ام(دور در دقیقه) و حداکثر گشتاور ۹۳نیوتون‌متر را در ۶۵۰۰آرپی‌ام(دور در دقیقه) تولید می‌کند.

سیستم اگزوز ۲-۱-۲ که با دو کاتالیست همراه است از مافلر(صدا خفه کن) دوتایی آلومینیومی نیز برخوردار است که با این وجود در زمان افزایش دورموتور به بالای ۳۷۰۰آرپی‌ام(دور در دقیقه) صدای مهیج و جذابی را به گوش می‌رساند. گیربکس ۶سرعته با مکانیزم تسریع تعویض دنده دوکاتی DQS به کمک زنجیر بهینه‌سازی شده قدرت و گشتاور را به محور عقب منتقل می‌کند.

در زمینه سیستم تعلیق نیز تایرهای به قطر ۷۰/۱۲۰ در جلو سفارشی کمپانی پیرلی Diablo RossoIII و ۵۵/۱۸۰ در عقب سفارشی کمپانی پیرلی Diablo RossoIII وساختار مونوشوک(یک دامپر یا کمک‌فنر در میانه سازه) از نوع هیدروپنیوماتیکی سفارشی Öhlins  با دو اهرم V شکل از جنس آلومینیوم برای جذب ضربات عمودی و دو کمک فنر قابل تنظیم هیدرولیکی Öhlins  در جلو سواری باکیفیتی را برای راکب و سرنشین به ارمغان می‌آورد.

رینگ‌های ۱۷ اینچی با پره‌های Y شکل و از جنس آلیاژ سبک وزن از دیگر جاذبه‌های سوپراسپرت ۲۰۲۱ است. در بحث ایمنی نیز مهندسان دوکاتی از دو دیسک ۳۲۰ میلی‌متری خنک‌شونده سوراخ‌دار در جلو با کالیپرهای نیمه شناور ساخت کمپانی برمبو از نوع مونوبلوک M۴-۳۲ با چهارپیستون در کالیپر و تجهیز به ABS کمپانی بوش و تک دیسک خنک شونده به قطر ۲۴۵میلی‌متری با دو پیستون در کالیپر و هماهنگی با ABS بوش و ضمن سیستم کنترل کشش دوکاتی و سیستم کنترل چرخ دوکاتی می‌تواند ایمنی راکب و سرنشین را تضمین کند.

از امکانات سوپراسپرت ۲۰۲۱ می‌توان به نمایشگر ۴.۳ رنگی Full TFT، باک ۱۶ لیتری، سه حالت سواری، سیستم تعلیق قابل تنظیم، سیستم مولتی‌مدیا دوکاتی DMS و سیستم تسریع تعویض دنده اشاره کرد. کمپانی دوکاتی تنها ۲۴ ماه گارانتی نامحدود و ۱۵هزار کیلومتر برای سرویس‌های دوره‌ای و ۳۰هزار کیلومتر برای انجام خدمات فنی را برای مشتریان سوپراسپرت ۲۰۲۱ در نظر گرفته است.

کد خبر: ۶۰٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha