۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
سهمیه قطارهای مسافربری خراسان شمالی افزایش می‌یابد
نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی:

سهمیه قطارهای مسافربری خراسان شمالی افزایش می‌یابد

بجنورد- وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی از افزایش سهمیه قطارهای مسافری استان در روزهای آتی در استان خبر داد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با بازار، با اشاره به اینکه مسیر راه‌آهن جاجرم تنها نقطه اتصال خراسان شمالی به خط سراسری ریل کشور است، گفت: مردم مرزی استان برای تردد با قطار تنها از طریق این شهرستان از مسیر راه‌آهن کشور بهره‌مند می‌شوند که به علت شیوع کرونا و تغییر برنامه‌های قطار، سهمیه‌های خراسان شمالی کاهش پیدا کرد.

وی بابیان اینکه اگر مردم استان بخواهند تردد با قطار داشته باشند باید هزینه بلیت کامل مبدأ و مقصد را پرداخت کنند، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ قطار در مسیر تهران به مشهد و برعکس تردد می‌کنند که متأسفانه تمام سهمیه‌های بین‌راهی تهران به جاجرم در ادامه تا مشهد لغو شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نیاز است توقف قطارها در جاجرم افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نیازهای مردم استان با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسب مردم استان اختصاص سهمیه مناسب برای قطار عادی ۳۸۰ و ۳۸۱ است.

وحیدی ادامه داد: در حال حاضر تنها قطار ۳۳۰ به‌صورت یک روز در میان و قطار ۳۵۶ هر چهار روز و قطار ۳۸۴ هرروز بدون سهمیه توقف دارند و نیاز است که این سهمیه‌ها افزایش پیدا کند و تاکنون با پیگیری‌های انجام‌شده از رئیس شرکت راه‌آهن کشور مقرر شد تا روزهای آینده نیازهای استان بررسی و تأمین شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان صنعتی جاجرم تمام زیرساخت‌های فنی در حوزه راه‌آهن آماده است افزود: نیاز است که یک ایستگاه راه‌آهن با توجه به اهمیت این موضوع برای مردم استان در حوالی مجتمع آلو مینا احداث شود.

نایب ریس اول آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه استان دارای ایستگاه راه‌آهن است، تصریح کرد: ایستگاه نقش بزرگی در توسعه و پیشرفت و آبادانی شهر داشته اما متأسفانه راه دسترسی مناسب در مسیر شهر سنخواست تا ایستگاه راه‌آهن وجود ندارد و نیاز است که مسیر ذکرشده ایجاد و احداث شود.

کد خبر: ۶۰٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha