۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کشتار روزانه ۵۰۰ تن مرغ در اصفهان/ نهاده‌های دولتی تامین شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کشتار روزانه ۵۰۰ تن مرغ در اصفهان/ نهاده‌های دولتی تامین شد

اصفهان- ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: روزانه ۵۰۰ تن مرغ گوشتی در استان کشتار می‌شود و آرامش با توجه به تامین نهاده‌های دولتی طیور به بازار مرغ باز می‌گردد.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی یک ماه اخیر در بازار مرغ شرایط سختی را تجربه کردیم، اظهار داشت: کمبود تولید و کمبود جوجه‌ریزی طی اواسط آبان ماه تاکنون منجر به افزایش قیمت این محصول در بازار شد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشور قیمت مرغ درب مغازه ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف کننده و قیمت هر کیلو مرغ زنده را ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین کرده است، ابراز داشت: در بازه زمانی که جوجه ریزی نداشتیم منجر به بر هم خوردن نظم بازار و افزایش ناگهانی قیمت‌ها شد که هرج و مرجی را در بازار مرغ سراسر کشور ایجاد کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان افزود: در این شرایط مرغ زنده به قیمت بالای ۲۰ هزار تومان و مرغ درب مغازه به قیمت بالای ۳۰ هزار تومان رسید.

بازار مرغ به حالت طبیعی برمی‌گردد
وی با بیان اینکه پس از طی زمان ۱۰ روزه عدم جوجه ریزی و گذر از این بحران بازار در حال برگشت به حالت طبیعی است، گفت: در هفته جاری آمار کشتار به هر شب ۵۰۰ تن کشتار مرغ رسیده‌ایم، ضمن اینکه جوجه ریزی نیز در آبان ماه نیز به صورت کامل دنبال شده است.

ایراندوست با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه تامین مرغ در بازار با مشکلی مواجه نیستیم، ادامه داد: در ایامی هک که افزایش قیمت مرغ را داشتیم از نظر فراوانی این محصول در بازار اصفهان مشکلی نبود و مرغ منجمد را توزیع کردیم اما قیمت بالاتر از آنچه پیش بینی می‌شد بود.

۵۰ درصد مرغ مرغداری‌ها در سامانه رهتاب توزیع می‌شود
وی با بیان اینکه از هفته گذشته مصوب شده است ۵۰ درصد از مرغ مرغداری‌ها با قیمت مصوب تنظیم بازار از طریق شبکه رهتاب به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های منتخب در سطح استان به فروش برسد، اضافه کرد: باید توجه داشت که تنظیم بازار اصفهان قیمت مرغ را ۲۲ هزار تومان مصوب کرده است و باید بر این قیمت مرغ در سامانه رهتاب به فروش برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ در مناطق مختلف شهر اصفهان بین ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان در نوسان است، ابراز داشت: پیش بینی می‌شود به زودی همه قیمت‌ها به مصوبه تنظیم بازار بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه با ارائه لیست مرغداری‌ها به وزارت جهاد کشاورزی و دریافت سهمیه نهاده‌های طیور از روز گذشته این نهاده‌ها در اختیار سازمان جهاد کشاورزی اصفهان قرار گرفته است، ادامه داد: با توزیع این نهاده‌ها قیمت به مصوبه تنظیم بازار کشور بر خواهد گشت.

تامین نهاده‌های دولتی مرغ گوشتی از اول آذر ماه
ایراندوست با تاکید بر اینکه از اول مهر ماه تاکنون ۱۰۰ درصد مرغداری‌هایی که مرغ تخم گذار دارند نهاده دولتی دریافت می‌کنند، اضافه کرد: از اول آذر ماه نیز برای مرغ گوشتی تامین این نهاده‌ها محقق شده است اما ممکن است سامانه تعدادی از مرغداری‌ها دچار مشکل باشد و موفق به دریافت نهاده نشده باشند.

وی افزود: البته در آبان ماه نیز تعدادی از مرغداری‌های گوشتی توانستند ۱۰۰ درصد نهاده‌های دولتی را دریافت کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه امروز می‌توانیم ادعا کنیم مرغ‌های ۴۰ روزه از نهاده‌های دامی دولتی استفاده کرده‌اند، ادامه داد: به زودی تصمیم جدیدی در استان در زمینه تعیین قیمت مرغ گرفته خواهد شد.

کد خبر: ۶۰٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha