۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
انگلیس، آبستن فاجعه اقتصادی
«راشاتودی» گزارش داد

انگلیس، آبستن فاجعه اقتصادی

پایگاه اینترنتی راشاتودی نوشت: فقر در انگلیس به سطحی نگران کننده رسیده است و شرایط فقیر شدن مردم در این کشور رو به وخامت است.

به گزارش بازار، پایگاه اینترنتی راشاتودی در گزارشی به افزایش فقر در انگلیس پرداخت و نوشت: فقر در انگلیس به سطحی نگران کننده رسیده است.

در این گزارش به قلم نیل کلارک آمده است: یک بررسی جدید انجام شده نشان دهنده سطحی نگران کننده از فقر در انگلیس است و شرایط فقیر شدن مردم در این کشور در حال وخامت است. اما این امری اتفاقی نیست.

سر جیمز گلد اسمیت در کتاب خود با نام «دام و پاسخ» پیش بینی کرد توافقنامه تجاری بین المللی سبب ایجاد بیکاری و فقر در جهان صنعتی شود و این در حالی است که این فرآیند جهان سوم را ویران می‌کند.

بررسی‌های جدید انجام شده از سوی بنیاد «جوزف رونتری» نشان داد حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در انگلیس در سال ۲۰۱۹, فقر را تجربه کردند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷, ۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این گزارش به «ناکافی بودن مزایا و کسری بدهی» به عنوان «عوامل اصلی» تأثیر گذار در فقر اشاره شده است. در دهه‌های شصت و هفتاد که ما تحت الگوی اقتصادی کاملاً متفاوتی کار می‌کردیم، هرگز شاهد چنین سطحی از فقر نبودیم.

آنچه میلیون‌ها نفر را -در انگلیس و در بسیاری از کشورها- به سوی فقر سوق داده است شامل تغییر از یک نظام اقتصادی اکثریت به یک سیستم اقلیت است. این تغییر از اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد آغاز شد و به دنبال سقوط کمونیسم و ‌سوسیالیسم در اروپای شرقی به شدت شتاب گرفت و این بدان معنا بود که هیچ سیستمی برای حاکمیت قدرت پول وجود ندارد.

بانک جهانی ادعا می‌کند تعداد افرادی که بین سال‌های ۱۹۸۱ و ۲۰۰۵ در فقر شدید زندگی می‌کردند حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است،، اما در حقیقت، همانطور که رابرت هانتر وید استاد اقتصاد سیاسی اشاره کرده است، اگر چین را کنار بگذاریم، میزان فقر شدید در واقع افزایش یافته است.

گزارش ارائه شده توسط فیلیپ آلستون فرستاده سازمان متحد در سال ۲۰۱۸ نشان داد ۱.۵ میلیون شهروند انگلیسی در فقر به سر می‌برند و «قادر به تهیه مایحتاج زندگی خود نیستند».
در گزارش او همچنین آمده است:‌ در قرن بیست و یکم، این که از هر دو کودک در انگلیس یکی فقیر باشد، فقط یک رسوایی نیست، بلکه یک فاجعه اجتماعی و یک فاجعه اقتصادی است.

کد خبر: ۶۰٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha