۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
۵ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند/ اشتغال زایی برای ۳۰۰ هزار نفر
ستاری:

۵ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند/ اشتغال زایی برای ۳۰۰ هزار نفر

اراک- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از فعالیت پنج هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و گفت: این شرکت ها برای ۳۰۰ هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری ظهر شنبه در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که این شرکت ها برای ۳۰۰ هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کردند، افزود: این شرکت های دانش بنیان توانایی تولید محصولات تحریمی در داخل کشور را دارند و برای رسیدن به این هدف باید اکوسیستم جدیدی در کشور ایجاد شود.

وی به حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان و خصوصی در جریان تحریم ها اشاره کرد و گفت: یک شرکت ماشین سازی قدیمی توانسته با تعامل با یک شرکت دانش بنیان یکی از محصولات تحریمی را تولید کند و باید این رویه تداوم داشته باشد.

ستاری گفت: همکاری نزدیک شرکت های دانش بنیان نوپا با شرکت های بزرگ سبب تزریق نوآوری خواهد شد.

بر اساس این گزارش با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور دو  طرح دانش بنیان شامل نخستین چکش هیدرولیکی ساخت ایران و شیر ۴۲ اینچ دروازه‌ای انتقال نفت خام کوره، تولیدی شرکت مادر تخصصی ماشین سازی و گداختار به بهره‌برداری رسید.

کد خبر: ۶۰٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha