۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
فلزات اساسی، برترین صنعت شنبه| انتظار معاملات متعادل بورس در یکشنبه
استراتژی روزانه در گفتگو با کارشناس؛

فلزات اساسی، برترین صنعت شنبه| انتظار معاملات متعادل بورس در یکشنبه

یک کارشناس بازار سرمایه با توجه به معاملات دیروز بازار سرمایه، فلزات اساسی را برترین صنعت شنبه خواند و گفت: روند معاملات طبیعی است و بازار به صورت متعادل به حرکت خود ادامه می‌دهد.

 بازار؛ گروه بورس: این روزها که بسیاری از سرمایه‌گذاران با تحلیل‌های قوی‌تر سعی در خرید سهام دارند، به نظر می‌رسد عواملی از جمله بالا رفتن قیمت کامودیتی‌ها باعث شده است که صنایعی از جمله صنایع مس و فلزات اساسی مورد استقبال عموم مردم قرار گیرند و به این ترتیب بیشترین رشد قیمت را در سهام شرکت‌های خود داشته باشند. علاوه بر این، افزایش قیمت نفت در جهان هم دلیل دیگری برای خریداری سهام شرکت‌های پالایشی و شیمیایی در بازار است اما کمبود عرضه در این صنایع به دلیل تأثیر بودجه و افزایش ریسک سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها است اما نباید فراموش کرد که این شرکت‌ها جزو شرکت‌های پردرآمد و ارزنده بازار سرمایه هستند و نباید نادیده گرفته شوند.

مهدی قلی‌پور، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار درباره روند معاملات روز گذشته بورس گفت: شنبه، صنعت فلزات اساسی با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان خالص ورود پول حقیقی و نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان معاملات و رشد ۳.۵ درصدی بی‌تردید، برترین صنعت دیروز بود.

وی ادامه داد: گروه صنایع پتروشیمی، خودرویی‌ها و فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی، غذایی، چرم و بیمه بیشترین نقدینگی حقیقی‌ها را به خود جذب کردند و حقوقی‌ها جای خود را به این دسته از سهامداران دادند. صنایع بانکی، پالایشی و چندرشته‌ای صنعتی هم شاهد بیشترین خروج پول از سهام خود بودند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: ورود نقدینگی ناشی از خوش‌بینی به بازار و اعلام بایدن برای جبران اشتباهات آمریکا و نیز عدم پذیرش شکایات انتخاباتی ایالات در دیوان عالی آمریکا در کنار رشد ارز مهم‌ترین عوامل اثرگذار در معاملات امروز بودند.

قلی‌پور درباره فعالیت خوب دو نماد «فولاد» و «فملی» در بازار دیروز تأکید کرد: ورود نقدینگی به صنعت فلزات اساسی به دلیل ارزش ذاتی بالا و پایین تحلیلی معقول در کنار سطوح بالای قیمت‌های جهانی مهمترین دلیل اقبال به این صنعت بوده است.

وی با اشاره به اینکه افت شاخص کل در دقایق پایانی معاملات شنبه روند طبیعی بازار، بالاخص پس از رشدهای خیره‌کننده اخیر است، درباره ادامه روند معاملات در امروز هم گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه اتفاق خاصی در بازار نیفتاده است، در یکشنبه بازار به صورت متعادل به کار خود ادامه دهد.

کد خبر: ۶۰٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha