۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
۶۷۳ تُن گیاه دارویی به عراق و سوییس صادر شده است
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

۶۷۳ تُن گیاه دارویی به عراق و سوییس صادر شده است

اراک- مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه ۲۶ نوع گیاه دارویی از ۲۰ استان کشور به نقاط مختلف جهان صادر شده گفت: ۶۷۳ تُن گیاه دارویی به عراق و سوییس صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، ترحم بهزادی ظهر چهارشنبه در همایش تخصصی کشوری گیاهان دارویی و صنعتی  که در اراک برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اینکه صادرات و ارزآوری گیاهان دارویی و آموزش و ترویج مرتع‌داران از جمله برنامه‌های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری برای اقتصادی کردن طرح‌های مرتع‌داری در کشور است اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح ۲۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور در دستور کار این سازمان قرار دارد.

بهزادی از اصلاح و احیای ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع کشور در مدت سه سال گذشته توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با هدف حفظ آب و خاک خبر داد و افزود: بیشترین صادرات گیاهان دارویی به میزان ۶۵۳ تن به کشور عراق و کمترین آن به میزان ۲۰ کیلوگرم به سوئیس بوده است.

وی در ادامه از صدور یک هزار و ۷۷۵ تن گیاهان دارویی در سال جاری از ایران به خارج از کشور خبر داد و گفت: ۲۶ نوع گیاه دارویی از ۲۰ استان کشور به نقاط مختلف جهان صادر شده‌است.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بیان داشت: ۱۷ و ۲ دهم میلیون هکتار از مساحت کشور را جنگل و بیشه و ۸۴ و هفت دهم میلیون هکتار مرتع است که این اراضی ۵۲ درصد از عرصه‌های کشور و ۶۱ درصد منابع ملی را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۶٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha