۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
در تولید بذر بیش از ۹۵ درصد به خودکفایی رسیده ایم
وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امضای تفاهم نامه طرح جهش تولید دیمزارهای کشور:

در تولید بذر بیش از ۹۵ درصد به خودکفایی رسیده ایم

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با تنوع بخشی و ورود گیاهان جدید که منشا تولید روغن در کشور هستند می‌توانیم اقتصاد و معیشت کشاورزان دیم کار را تغییر دهیم.

به گزارش بازار، امروز در ستاد اجرایی امام(ره) با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو مجموعه، دو تفاهمنامه طرح جهش تولید دیمزارهای کشور، و تامین و تولید نهاده‌های دامی و گوشت امضا شد.

همچنین عملیات تولید و تکثیر بذرهای هیبرید سبزی و صیفی به همت ستاد اجرایی فرمان امام و همکاری وزارت جهاد کشاورزی آغاز شد.

در مراسم امضاء این تفاهم نامه، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما در کشور ۸ میلیون هکتار کشت ابی و ۷ میلیون هکتار کشت دیم داریم و ۵.۵ میلیون هکتار نیز در اختیار زراعت است.

وی افزود: ما در بخش زراعت بویژه در دیم ظرفیت نهفته داریم که می‌توانیم با برنامه ریزی مناسب تولید دیم را افزایش دهیم.

خاوازی با بیان اینکه بخش زیادی از فرسایش خاک مربوط به مناطق دیمزار است گفت: اگر بخواهیم پوشش گیاهی را افزایش دهیم باید بخش‌های فرسایش خاک و تاخیر در روان اب‌ها را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: برنامه ما این است تا درامد کشاورزان را در کشت دیمزارها افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در زراعت دیم بدنبال تنوع محصول هستیم بطوریکه در نظر داریم تا از تولید ۳ نوع محصول به تولید چندین محصول برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با تنوع بخشی و ورود گیاهان جدید که منشا تولید روغن درکشور هستند می‌توانیم اقتصاد و معیشت کشاورزان دیم کار را تغییر دهیم.

وی بیان کرد: در تولید بذر بیش از ۹۵ درصد به خودکفایی رسیده ایم که با توجه به عقب ماندگی در تولید بذر صیفی و سبزیجات تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ به خودکفایی در تولید این‌نوع بذر برسیم.

او درباره تولید گوشت در کشور گفت: برای تامین گوشت در جلساتی که برگزار کردیم قرار شد ظرفیت‌های پنهان در روستاها را شناسایی و در قالب کشاورزی قراردادی، تولید گوشت مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

کد خبر: ۶۰٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha