۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
جابه‌جایی مرسولات پستی خراسان شمالی نیازمند ۴میلیارد تومان اعتبار است
نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی:

جابه‌جایی مرسولات پستی خراسان شمالی نیازمند ۴میلیارد تومان اعتبار است

بجنورد- وحیدی، نماینده مردم بجنورد مانه و سملقان راز و جر گلان و گرمه و جاجرم در مجلس گفت: در حال حاضر برای جابجایی مرسولات پستی استان نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با بازار با تأکید بر اینکه مرسولات پستی استان درگذشته از کانال استان گلستان جابه‌جا می‌شد اظهار داشت: در حال حاضر ایستگاه نقاب برای جابه‌جایی مرسولات پستی استان ایجادشده اما به علت نبود کامیون برای جابه‌جایی مرسولات از کامیون‌های استیجاری استفاده می‌شود که هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد و نیاز است که این کمبود در استان مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه برای جابه‌جایی مرسولات پستی در استان سمنان نیازمند کامیون هستیم، تأکید کرد: اعتبار موردنیاز جهت ایجاد سکوی تخلیه و بارگیری و کامیون چهار میلیارد تومان است که نیاز است دستورات لازم برای اختصاص این اعتبار نیز صادر شود که امیدواریم تا پایان سال جاری پیگیری‌های انجام‌شده به نتیجه برسد.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دیدار وی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص کمبودهای خراسان شمالی ازجمله بررسی پوشش تلفن همراه، اینترنت همراه، اینترنت خانگی، شبکه شاد اظهار داشت: در این دیدار پس از بیان کمبودهای مناطق روستایی و عدم دسترسی دانش آموزان، دانشجویان و مردم به تلفن همراه در برخی مناطق روستایی و افت تحصیلی و ارتباطی، مقرر شد بستر ارتباطی استان در همه بخش‌ها موردبررسی و ارزیابی مجدد قرار گیرد و با تأمین و ارسال تجهیزات موردنیاز زمینه افزایش پوشش تلفن همراه و اینترنت فراهم گردد.

وحیدی گفت: همچنین مقرر شد روستاهای کهنه جلگه، بچه دره، چخماق لو، خر توت و هاور، کاستان، دهستان راستقان، دهستان گیفان و... از اینترنت  نسل سه و چهار برخوردار شوند.

وی یکی دیگر از نتایج این دیدار را  تقاضای افزایش دستگاه‌های ATM پست‌بانک در استان عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر۳۴ دستگاه ATM پست‌بانک در استان وجود دارد که درخواست شد مجوز ۸۰ دستگاه دیگر نیز صادر شود.

نماینده مردم بجنورد مانه و سملقان راز و جر گلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری‌های انجام‌شده جهت تخصیص اعتبار موردنیاز برای ساختمان سرپرستی بانک افزود: در این خصوص پیگیری‌های مشترک از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین بانک مرکزی جهت ایجاد شعب پست‌بانک در شهرستان‌های راز و جر گلان و گرمه انجام‌شده است.

وحیدی همچنین در این دیدار با دستور ویژه وزیر ارتباطات مقرر شد ۱۵۰ کیلومتر به سهم اجرای فیبر نوری در بستر ارتباطی خراسان شمالی افزوده شود.

کد خبر: ۶۰٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha