۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
۲۰ درصد کابینت سازی های مجوز دار تعطیل شدند
در گفتگو با بازار عنوان شد

۲۰ درصد کابینت سازی های مجوز دار تعطیل شدند

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت از تعطیلی ۲۰ درصد از واحدهای صنفی فعال در این رسته خبرداد و گفت: افزایش ۵۰ درصدی قیمت مواد اولیه عامل رکود در بازار کابینت سازان و تعطیلی واحدهای فعال در این زمینه شده است.

علی جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز و کاهش میزان واردات مواد اولیه از جمله قیمت MDF، لولا، دستگیره و... از یک سو و رکود حاکم بر ساخت و ساز مسکن از سوی دیگر موجب شد تا بسیاری از واحدهای صنفی فعال در این رسته اقدام به تعطیلی واحد خود بکنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی براینکه آیا نزدیک شدن به ایام پایانی سال عامل رونق در بازار کابینت سازان نشده است، گفت: همواره در ماه های پایانی سال و شهریور ماه شاهد رونق در بازار صنف کابینت سازان بودیم زیرا عمده تغییر دکوراسیون ها در این بازه زمانی انجام می شود اما متاسفانه به دلیل جهش شدید قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم امسال بازار فعالان صنف کابینت سازان رنگ رونق به خود نگرفته است.

کابینت سازان را از شر بی مجوزها نجات دهید

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت با انتقاد از فعالیت بدون مجوزها در صنف کابینت سازان اظهارکرد: در حال حاضر ۱۳۰۰ واحد صنفی تولید کابینت داریم اما تعداد بی مجوزهای فعال در این صنف بیش  از دو برابر مجوزدارها است.

جعفری تصریح کرد: به منظور تامین امنیت شغلی کابینت سازان دارای مجوز که مالیات پرداخت می کنند و فعالیت اقتصادی آنها تحت نظارت و شفاف است باید تلاش کنیم تا با حذف واحدهای بدون مجوز شرایط شغلی آنها را ایمن کنیم.

این مسئول صنفی خاطرنشان کرد: برای مقابله با واحدهای صنفی بدون مجوز بارها و بارها با اداره اماکن و اتاق اصناف ایران مذاکره کرده ایم اما هیچ اقدامی از سوی آنها برای مقابله با فعالان صنفی بدون مجوز صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت گفت: از اداره برق و سازمان امورمالیاتی مکررا درخواست کرده ایم تا با تعیین مالیات چند برابری و محاسبه برق این واحدها با نرخی به مراتب بیشتر از واحدهای صنفی دارای مجوز شرایط فعالیت برای صاحبان صنوف دارای پروانه را تسهیل کنند اما این درخواست ها مورد توجه قرارنگرفته است.

حرفه ای ها پول بیشتری می گیرند

وی درباره میزان دستمزد کابینت سازان اظهارکرد: بدون تردید نمی توان برای دستمزد کابینت سازان نرخ معینی را تصویب کرد زیرا برحسب تجربه و مهارت در ساخت و کیفیت اقلامی که در ساخت کابینت استفاده می کنند نرخ دستمزد و قیمت نهایی خدمات ارائه شده متفاوت می شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت کابینت MDF با توجه به مولفه های یادشده بین متری ۳۵۰ هزار تومان تا ۲.۵ میلیون تومان متفاوت است.

کد خبر: ۶٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha