۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
رونمایی از سرویس تطبیق اثر انگشت در دفاتر اسناد با اثر انگشت کارت هوشمند
صبح امروز انجام شد؛

رونمایی از سرویس تطبیق اثر انگشت در دفاتر اسناد با اثر انگشت کارت هوشمند

سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی رونمایی شد.

به گزارش بازار، صبح امروز شنبه در مراسمی، سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی رونمایی شد.

در این مراسم ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و آقای حمید درخشان نیا، رئیس سازمان ثبت اسناد کشور و مسئولانی از هر دو سازمان حضور داشتند.

هم اکنون اثر انگشت اخذ شده از افراد با اثر انگشتی که قبلاً در مراجعه به دفاتر اسناد رسمی از اصحاب سند دریافت و در بانک اطلاعاتی سازمان ذخیره شده است مقایسه می‌شود و بدیهی است که در نخستین مراجعه فرد به دفترخانه اسناد رسمی، سابقه‌ای از اثر انگشت وی موجود نبوده است و تطبیق اثر انگشت امکان پذیر نیست، اما امروز سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی (Match-On-Card) راه اندازی شد تا اقدامی در مبارزه با فساد و کاهش تخلفات اداری باشد و موجب ایجاد شفافیت و ارتقاء سلامت اداری شود.

با استفاده از این سرویس در هنگام تنظیم سند، اثر انگشت اخذ شده از متعاملین با اثر انگشت موجود در کارت هوشمند ملی مقایسه و تطبیق می‌شود.

زمینه سازی استفاده از کارت هوشمند ملی در راستای افزایش اعتبار احراز هویت، از بین رفتن زمینه هرگونه سوءاستفاده و جعل هویت و ممکن نبودن استفاده از اثر انگشت دیگران در تنظیم سند از مزایای این سرویس است.

از دیگر مزایای این سرویس، تقویت احراز هویت از طریق اثر انگشت و افزایش اعتبارپذیری تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی محسوب می‌شود.

مراحل انجام کار این سرویس به این ترتیب است که در سامانه ثبت الکترونیکی اسناد، در هنگام تنظیم سند، پس از مراحل اخذ شناسه یکتا، پرداخت هزینه‌ها و چاپ نسخه پشتیبان، بر روی دکمه اخذ اثر انگشت اصحاب سند در سربرگ «تأیید سند» کلیک می‌شود.

اثر انگشت از دستگاه مربوطه که کارت ملی هوشمند در آن قرار می‌گیرد اخذ می‌شود و در این مرحله لازم است که پین شناسایی کارت هوشمند ملی در پنجره مربوطه وارد شود.
در صورت تطبیق اثر انگشت با کارت هوشمند ملی، تصویر شخص به همراه توضیحات مربوط به تصدیق هویت به سردفتر نمایش داده می‌شود.

در زمانی که رمز شناسایی کارت هوشمند ملی شخص فراموش شده و یا اشتباه باشد این امکان در دفاتر اسناد رسمی بوجود آمده که رمز کارت هوشمند ملی شخص در محل دفترخانه تغییر کند و در این صورت نیازی به مراجعه فرد به دفاتر خدمات الکترونیک دولت و یا ادارات ثبت احوال برای تغییر رمز نیست.

کد خبر: ۶۰٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha