۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
افزایش ۶۵ درصدی بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در لایحه بودجه ۱۴۰۰
عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد

افزایش ۶۵ درصدی بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در لایحه بودجه ۱۴۰۰

موسوی لارگانی، عضو هیات رئیسه مجلس، افزایش ۲.۵ برابری وابستگی بودجه به نفت، بی‌توجهی به معیشت مردم، فراموشی اقشار آسیب‌پذیر، واقعی نبودن درآمدها، زدن چوب حراج به اموال عمومی را از جمله دلایل رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ می داند.

به گزارش بازار ، سید ناصر موسوی لارگانی با انتقاد به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: افزایش ۲/۵برابری وابستگی بودجه به نفت، بی‌توجهی به معیشت مردم در این لایحه، فراموشی اقشار آسیب‌پذیر، واقعی نبودن درآمدها، زدن چوب حراج به اموال عمومی و در یک کلام دلبستگی به بیرون به جای نگاه درون ازجمله دلایلی است که باید کلیات لایحه فعلی بودجه۱۴۰۰ رد شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش‌بینی فروش نفت در بودجه سال ۹۹ یک میلیون بشکه بوده است اما اکنون در حالی فروش ۲میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است که سال‌هاست شعار عدم اتکاء به نفت سر داده می‌شود و اتکاء به درآمدهای مالیاتی و صادرات غیرنفتی مدنظر است اما بودجه سال ۱۴۰۰ با این هدف تناقض بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده توجهی به معیشت مردم نشده است، افزود: پرداخت ماهانه ۱۰۰ یا ۱۲۰ هزار تومان ازسوی مجلس یا دولت به مردم برای تهیه کالاهای اساسی گره‌ای از مشکلات آن‌ها باز نمی‌کند چراکه تورم کمرشکن شده است و مردم با یارانه‌های این چنینی نمی‌توانند گذران زندگی کنند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بر اموال عمومی چوب حراج زده شده است، توضیح داد: در حالی بسیاری از اموال دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در معرض فروش گذاشته شده است که بیش از ۹۰درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود لذا بودجه حاصل از فروش این اموال صرف کارهای زیربنایی و عمرانی نخواهد شد.  

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اصل ۴۴ قانونی اساسی مبنی بر کوچک‌سازی دولت، اضافه کرد: هدف از این اصل کوچک‌سازی دولت با هدف توسعه زیرساخت‌ها است اما اگر درآمد حاصل از فروش اموال بیت‌المال صرف هزینه‌های جاری شود به‌یقین اموال کشور به تاراج رفته است، واگذاری "شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه" و "شرکت کشت و صنعت مغان" نمونه‌های به تاراج رفتن اموال دولتی به شمار می‌آیند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده ۶۵ درصد به بودجه نهاد ریاست‌جمهوری اضافه شده است، گفت: هزینه بیت‌المال برای تامین هزینه سفر و ماموریت‌های غیرضروری عده‌ای نه تنها منطقی نیست بلکه ظلم فاحش در حق مردم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین فروش اوراق مشارکت، دولت بعدی را قبل از آغاز به کار زمین‌گیر می‌کند چراکه درآمدهای آینده کشور را با فروش اوراق مشارکت پیش‌خور می‌کنیم.

کد خبر: ۶۰٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha