۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
اجرای ۱۳ سایت آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر| ۳ سد امسال آبگیری می‌شود
استاندار بوشهر:

اجرای ۱۳ سایت آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر| ۳ سد امسال آبگیری می‌شود

بوشهر - استاندار بوشهر از اجرای ۱۳ سایت آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر برای تامین پایدار آب خبر داد و گفت: سه سد استان بوشهر امسال آبگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالکریم گراوند صبح شنبه در برنامه تلویزیونی گفتگو از سیمای مرکز بوشهر اظهار داشت: تامین آب شرب همواره یکی از چالش‌های اساسی در استان بوشهر بوده است و تلاش شده تا این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به وابستگی آب استان بوشهر به استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تلاش شده تا با توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها در استان، زمینه تامین آب پایدار در استان فراهم شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای ۱۳ سایت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۲۲ هزار مترمکعب آب از آب‌شیرین‌کن بوشهر تولید می‌شود و یک آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی نیز در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه تا سال آینده آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی به صورت کامل وارد مدار تولید می‌شود، ادامه داد:‌ یک آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی برای برازجان در شهر بوشهر طراحی شده که به زودی کلنگ‌زنی می شود.

گراوند همچنین به ساخت سدهای متعدد در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: سدهای ارغون کلمه، خاییز تنگستان و اخند عسلویه امسال آبگیری می‌شوند، سد باغان ۴۰ درصد پیشرفت و سد دالکی هم ۳۰ درصد پیشرفت دارند.

کد خبر: ۶۰٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha