۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کسری بودجه قطر در سال ۲۰۲۱
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد

کسری بودجه قطر در سال ۲۰۲۱

دولت قطر اعلام کرد مازاد بودجه این کشور در سال ۲۰۲۱ در بحبوحه کاهش قیمت انرژی به علت همه گیری کووید-۱۹ از بین خواهد رفت.

به گزارش بازار، دولت قطر اعلام کرد مازاد بودجه این کشور، که بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان است، در سال ۲۰۲۱ در بحبوحه کاهش قیمت انرژی به علت همه گیری کووید-۱۹ از بین خواهد رفت.

برآوردهای محافظه کارانه درباره قیمت بشکه‌ای ۴۰ دلار برای سال آینده بدین معناست که درآمدهای قطر از محل سوخت‌های فسیلی در سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۷.۶ درصد کاهش خواهد یافت و به ۱۲۱.۶ میلیارد ریال (۳۲.۴ میلیارد دلار) خواهد رسید که این مسئله باعث می‌شود مازاد ۵۰۰ میلیون ریالی سال ۲۰۲۰ پاک شود.

بودجه دوره فعلی بر مبنای متوسط قیمت هر بشکه نفت خام ۵۵ دلار محاسبه شده بود.

علی شریف العمادی وزیر دارایی قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش بینی می‌شود کل مخارج در طول سال ۲۰۲۱, ۱۹۴.۷ میلیارد ریال باشد که متعاقب آن کسری بودجه ۳۴.۶ میلیارد ریالی پیش بینی می‌شود.

مخارج پیش بینی شده برای سال ۲۰۲۱, ۷.۵ درصد از هزینه‌ها در سال ۲۰۲۰ کمتر است، زیرا چندین پروژه مهم مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ از جمله احداث ورزشگاه‌ها به پایان می‌رسد یا به تکمیل شدن نزدیک می‌شود.

وزارت دارایی قطر اعلام کرد تولید ناخالص داخلی قطر در سال ۲۰۲۰ به علت "شیوع ویروس کووید-۱۹ و کاهش قیمت انرژی" به میزان ۲.۶ درصد کاهش خواهد یافت.

براساس گزارش بودجه، هزینه‌های امنیتی و دفاعی در سال ۲۰۲۱, ۲۱.۷ درصد کل مخارج را در بر خواهد گرفت.

کد خبر: ۵۹٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha