۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
عدم شفافیت فولاد مبارکه باید مورد رسیدگی قرار گیرد
عضو هیأت رئیسه مجلس:

عدم شفافیت فولاد مبارکه باید مورد رسیدگی قرار گیرد

موسوی لارگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به سوءمدیریت و با تأکید بر ضرورت رسیدگی به ابهامات مدیریتی در مجتمع صنعتی فولاد مبارکه گفت: عدم شاففیت و سکوت در مقابل یک رانت بزرگ، باعث از دست دادن سالیانه یک میلیارد دلار ارز شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی درباره نحوه مدیریت فولاد مبارکه اصفهان خواستار رسیدگی به عدم شفافیت در این مجتمع صنعتی و سکوت در مقابل این رانت بزرگ شد.

متن توئیت‌های عضو هیأت رئیسه مجلس و عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان به شرح زیر است:

«فولاد مبارکه در حال حاضر ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید در سبا و مبارکه دارد که متأسفانه در دو سال اخیر به دلیل سوء مدیریت بیش از ۲ میلیون تن تولید از دست رفته است.

در بخش صادرات بر خلاف برخی رپورتاژهای خبری، متاسفانه این شرکت در دوره مدیریت عظیمیان به دلیل عدم انگیزه و توانایی وی در دفاع از حقوق شرکت، بیش از ۴ میلیون تن صادرات انجام نشده دارد و کمترین آمار صادرات در دوره مدیریت فعلی رقم خورده است.

کار به جایی رسیده که برخی شرکت ها با ظرفیت تولیدی کمتر از نصف فولاد مبارکه، صادراتی نزدیک به ۲برابر این شرکت داشته اند؛ این موضوع به معنی از دست دادن سالیانه یک میلیارد دلار ارز بوده است. عدم شفافیت فولاد مبارکه و سکوت در مقابل این رانت بزرگ باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

در بخش فروش داخلی فولاد مبارکه و هرمزگان سالیانه حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تختال(شمش)، ۴ میلیون تن ورق گرم و حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ورق سرد و پوشش دار به فروش رسیده است.

در هر کیلو از محصولات فروخته شده بین ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان رانت توزیع شده که متاسفانه به تعداد محدودی از افراد رسیده است. کافی است اشاره کنم که تختال فروخته شده تنها به حدود ۲۰ نفر و ۸۰ درصد ورق گرم به کمتر از ۱۰۰ نفر داده شده است.

در بخش ورق سرد نیز هر روز شاهد اعتراض مشتریان واقعی این شرکت هستیم. وجود برخی افراد سفارش شده سیاسی و وابستگان آنها، متأسفانه موجب شده تا رانتی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال که معادل ۲برابر سود سالیانه فولاد مبارکه است از جیب میلیون ها سهامدار به جیب تعداد معدودی افراد خاص برود.

افزایش بدهی فولاد مبارکه به حدود ۲۰هزار میلیارد تومان و ابهامات اساسی در مورد قراردادهای خرید و توسعه و موضوعات مختلف دیگر به شدت موجب نگرانی بوده و در چنین شرایطی حضور وزیر صمت در این شرکت با سخنان اخیر ایشان در مورد قصد مبارزه با فساد و رانت تناسبی ندارد.»

کد خبر: ۵۹٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha