۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
تک نرخی کردن ارز همزمان با اصلاح نظام توزیع کالای اساسی انجام شود
نایب رئیس مجلس:

تک نرخی کردن ارز همزمان با اصلاح نظام توزیع کالای اساسی انجام شود

قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس گفت: تک نرخی کردن ارز باید همزمان با اصلاح نظام توزیع انجام شود تا مصرف کننده نهایی با کارت الکترونیکی یارانه کالایی خود را دریافت کند در غیر این صورت با افزایش قیمت ارز و عدم اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی، مردم حتما آسیب خواهند دید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده‌هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر تک نرخی شدن ارز در کشور گفت: تک نرخی شدن ارز می‌تواند، جلوی رانت و فساد اقتصادی را بگیرد اما دولت همچنان بر نگه داشتن ارز به صورت چند نرخی در کشور اصرار دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تاکید کرد: نرخ ارز را باید به صورت واحد در کشور تعیین کرد و از سوی دیگر یارانه کالایی را با شناسایی جامعه هدف و مصرف کننده نهایی به آنها پرداخت کرد یعنی مابه‌التفاوت نرخ ارز را به عنوان یارانه به مردم برای خرید کالاهای اساسی بپردازیم.

وی با بیان اینکه دولت زیر بار تک نرخی شدن ارز نمی‌رود، اظهار کرد: اکنون نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است اما هرچه این عدد به نرخ واقعی نزدیکتر شود،  حاشیه رانت آن هم کمتر خواهد شد، بنابراین حال که دولت این موضوع را نمی‌پذیرد، هر چه دامنه تفاوت نرخ ارز کمتر شود بهتر خواهد بود.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه افزود: مجلس حتما در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ موضوع تک نرخی شدن ارز را مورد بررسی قرار خواهد داد هرچند امیدواریم این موضوع سیاسی نشود زیرا در هر دوره زمانی که مجلس به دنبال واقعی کردن و تک نرخی کردن ارز بوده، دولت شروع به جوسازی مبنی براینکه گرانی،  تورم و ... می‌شود، به راه انداخته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نظام کنونی توزیع کالاهای اساسی ترجیح می‌دهم، ارز ارزان شود و باید تک نرخی کردن ارز همزمان با اصلاح نظام توزیع انجام شود تا مصرف کننده نهایی با کارت الکترونیکی یارانه کالایی خود را دریافت کند در غیر این صورت با افزایش قیمت ارز و عدم اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی، مردم حتما آسیب خواهند دید.

کد خبر: ۵۹٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha