۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
انتقاد شدید «سندرز» از بحران گرسنگی در آمریکا

انتقاد شدید «سندرز» از بحران گرسنگی در آمریکا

سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمونت (Vermont) آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر از وجود بی عدالتی در جامعه این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش بازار، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در پیام توئیتری خود نوشت: اینجا در واشنگتن، وقتی به جنگ می‌رویم مبالغ نامحدود پول وجود دارد. اما وقتی بچه‌ها امروز گرسنه می‌شوند، به یکباره پول کافی نداریم. این غلط هست. کنگره باید اطمینان حاصل کند که خانواده‌ها کمک‌هایی را که لازم است، دریافت می‌کنند.

این اظهارات سندرز در حالی مطرح شد که تعداد گرسنه‌های آمریکا حدود ۴۰ میلیون نفر اعلام می‌شود، اما حالا به دلیل شیوع کرونا و از دست رفتن مشاغل این رقم به ۵۴ میلیون نفر شامل ۱۸ میلیون کودک رسیده است.

آمارها در این باره به دلیل معیارهای متفاوتی که برای گرسنگی و امنیت غذایی در نظر گرفته می‌شود تا حدی متغیر است و تحولات اقتصادی مثل افزایش یا کاهش بیکاری نیز در بازه‌های زمانی کوتاه بر آن تاثیر می‌گذارد.

با این حال آمار گرسنگی در آمریکا چند دهه است که میلیونی است! البته این آماری است که هیچ‌وقت آمریکا دوست ندارد کسی درباره‌اش بگوید و بشنود یا تحقیق کند. نهادهای رسمی این کشور نیز در اغلب تحقیقات مرتبط با گرسنگی همکاری نمی‌کنند.

اما حقیقت این است که گرسنگی در آمریکا تاریخچه‌ای در گذشته دارد، واقعیتی در حال است و تهدیدی دائمی در آینده محسوب می‌شود!

کد خبر: ۵۹٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha