۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های حوزه آبخیزداری تخصیص می‌یابد
استاندار بوشهر:

بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های حوزه آبخیزداری تخصیص می‌یابد

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های حوزه آبخیزداری تخصیص می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در بررسی  وضعیت منطقه سیل‌زده دشتستان با بیان اینکه سیل در شهرها و روستاهای این شهرستان به زندگی مردم، مزارع، تأسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی و تجاری آسیب وارد کرده است اظهار داشت: در بررسی  و بازدید از شهر وحدتیه خوشبختانه بر اساس برنامه‌ریزی پاکسازی در این شهر انجام شده البته برخی کوچه و معابر نیاز به پاکسازی گل و لای ناشی از سیل است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ماشین‌آلات بسیج شده و تا پایان امروز این مناطق هم پاکسازی می‌شود.

وی، با بیان اینکه در روستای بویری دشتستان سیل سبب بروز مشکلاتی برای مردم شد گفت: در این روستا زندگی ۳۵ خانوار شامل ساختمان‌ها، وسائل و تجهیزات زندگی و اراضی کشاورزی کاملا آسیب دید که برای بهبود این وضعیت کارهایی باید صورت بگیرد.

استاندار بوشهر از مصوبه دولت برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس این مصوبه کمک‌های لازم در مناطق سیل‌زده استان بوشهر انجام می‌شود و در این راستا به بنیاد مسکن مأموریت داده شد که قبل از تخصیص اعتبارات،  پرونده‌های واحدهای مسکونی آسیب دیده برای بازسازی تشکیل و پرداخت خسارت‌ها آغاز شود.

گراوند با قدردانی از توجه رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان در توجه به مناطق سیل‌زده استان بوشهر تصریح کرد: این نهاد ۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی برای مناطق سیل‌زده استان بوشهر تخصیص داد و در اختیار استان و سیل‌زدگان در شهرها و روستاها با نظارت فرمانداران و  دستگاه‌های مسئول، بین کسانیکه در جریان سیل آسیب دیده‌اند توزیع می‌شود.

وی، با بیان اینکه کمک‌های دیگر دستگاه‌ها به سیل‌زدگان استان بوشهر از روز شنبه آینده آغاز می‌شود افزود: برای بازسازی زیربناها، ترمیم  تأسیسات و زیرساخت‌های آسیب دیده با استفاده از امکانات استانی آغاز شده که  بازسازی  و ترمیم جاده بین مزارع از آن جمله است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برخی زیربناهای آسیب دیده نیاز به برآورد هزینه دارد افزود:  تأسیسات و زیربناهایی که سیل به آنها آسیب وارد کرده است پس از برآورد هزینه، عملیات بازسازی آنها آغاز می‌شود.

گراوند بازسازی دیوار حفاظتی بویری شبانکاره را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: کانال‌های آب در شبانکاره  وبویری یکی از نگرانی‌ها است چراکه این کانال‌ها ظرفیت انتقال این حجم آب ندارد که سبب آبگرفتگی می‌شود که مطالعه اجرای این طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه برخی از بازسازی‌ها که از منابع اعتباری استان بوشهر قابل اجرا است انجام می‌شود تصریح کرد: برخی از اجرای طرح‌ها که نیاز به منابع اعتباری ملی دارد پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار انجام می‌شود.

استاندار بوشهر از ابلاغ اعتبار سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در  هفته آینده این اعتبار که بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان است نهایی می‌شود و برای اجرای طرح‌های حوزه آبخیزداری تخصیص می‌یابد.

کد خبر: ۵۹٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha