۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کسری بودجه ۴۰۰ میلیارد دلاری دولت کانادا
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد

کسری بودجه ۴۰۰ میلیارد دلاری دولت کانادا

بحران اقتصادی ناشی از کرونا بر روی دست دولت کانادا کسری بودجه ۴۰۰ میلیارد دلاری را درپی خواهد داشت.

به گزارش بازار، هزینه های پیش بینی نشده‌ای که بحران کووید ۱۹ و متعاقب آن بحران اقتصادی ناشی از کرونا بر روی دست دولت فدرال کانادا گذاشته است، احتمالا کسری بودجه فدرال این کشور را به حدود ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رساند.

این در حالی است که دولت کانادا همچنان به اجرای برنامه‌های حمایتی از کسب و کارها و خانواده‌ها ادامه می‌دهد و برنامه‌های جدیدی نیز در همین زمینه تهیه کرده است چرا که مقامات اتاوا معتقدند این برنامه‌ها گرچه هزینه‌های سنگینی به بار می‌آورد، اما به حفظ کسب و کارها و تسریع روند احیای اقتصادی کشور در دوره پساکرونا کمک خواهد کرد.

برنامه‌های مالی اضطراری دولت فدرال، کمک هزینه‌های اضطراری دستمزد و دیگر کمک‌ها و برنامه‌های حمایتی که اتاوا در دوره بحران کرونا در اشکال مختلف به اجرا گذاشته است و همچنین کاهش شدید درآمدهای دولت فدرال در بخش‌های مختلف، دارایی‌های عمومی کانادا را در وضعیت بدی قرار داده است.

طبق تازه‌ترین ارزیابی‌هایی که مسئول بودجه پارلمان کانادا انجام داده است، کسری بودجه فدرال این کشور در سال مالی جاری به ۳۸۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار خواهد رسید و بدهی‌های خالص این کشور نیز از ۷۲۱ میلیارد دلار به ۱۰۵۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. طبق همین ارزیابی ها، روند افزایش کسری بودجه دولت فدرال کانادا طی سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و تا پنج سال دیگر بدهی‌های دولتی کانادا احتمالا به ۱۳۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

کد خبر: ۵۹٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha