۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
 ۲ هزار و ۲۲۳ تن مرغ از مازندران در تهران توزیع شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۲ هزار و ۲۲۳ تن مرغ از مازندران در تهران توزیع شد

ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دو هزار و ۲۲۳ تن مرغ گرم از استان در بازار تهران توزیع و عرضه شده است.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی مازندران، عزیزاله شهیدی فر اظهار داشت: سازمان صمت وظیفه دارد نسبت به پایش قیمت در مراکز عرضه بازار استان اقدام کند و افرادی که با قیمت بالا اقدام به توزیع می کنند را به تعزیرات حکومتی معرفی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: قیمت مرغ باید بر اساس محاسبات کارشناسی باشد تا تولیدکننده و مصرف کننده متضرر نشوند.

شهیدی‌فر اظهار کرد: تاکنون دو هزار و ۳۷۰ تن قرارداد توزیع مرغ گرم با زنجیره‌ها منعقد شد که دو هزار و ۲۲۳ تن آن در استان تهران و ۴۵۶ تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار مرغ استان در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مازندران بیش از ۷۰ درصد مرغ استان تهران را در این ایام تامین کرده است.

وی اضافه کرد: با ۱۳ هزار تن نهاده توانستیم در طی ۱۵ روز روزانه ۵۰۰ تن مرغ به تهران ارسال کنیم تا قیمت مرغ گرم از ۳۵ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان کاهش پیدا کند.

قیمت مرغ با مصوبه ۲۵ درصد فاصله دارد
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران نیز اظهار کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد با قیمت مصوب مرغ در استان فاصله داریم که قیمت گوشت سفید باید به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برسد چراکه این قیمت ملاک ستاد تنظیم بازار کشور است.

حسین اصغرزاده ادامه داد: هشت ماهه امسال ۴۲۳ فقره پرونده نظارتی در حوزه مرغ تشکیل شد که اکثر آن در بخش توزیع گوشت سفید بوده است.

وی اضافه کرد: تا ۱۵ آذرماه در همه حوزه‌های تولید، کشتار و توزیع ورود پیدا کردیم و هم قیمت مرغ زنده، قیمت کشتارگاه و قیمت توزیع کننده را رصد می‌کنیم و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران با بیان اینکه نیمه اول آذرماه برای سه کشتارگاه و ۹۵ واحد صنفی توزیع کننده مرغ پرونده تشکیل شد، گفت: هفت واحد مرغداری عرضه خارج از شبکه علوفه داشتند که پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان تشکیل شد.

اصغرزاده با اشاره به اینکه در حوزه مرغداری‌ها نیاز به همکاری جهاد کشاورزی داریم، گفت: واحدهای مرغداری که علوفه دریافت می‌کنند از سوی جهاد کشاورزی باید روزانه مورد رصد و پایش قرار گیرند تا مشاهده شود آیا علوفه به واحدهای تولیدی رسیده است یا خیر.

کد خبر: ۵۹٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha