۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
رشد نقدینگی در کشور منجر به ایجاد بازار کاذب کالاها شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رشد نقدینگی در کشور منجر به ایجاد بازار کاذب کالاها شد

اصفهان- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر به دلیل رشد نقدینگی در کشور شاهد بروز بازار کاذب بودیم، گفت: در این زمینه قانونگذار به درستی تشخیص داده که چه کالاهایی باید در بورس عرضه شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان که در سالن جلسات استانداری تشکیل شد با بیان اینکه مهم‌ترین هدف وزارت صمت مبارزه با فساد رانت‌خواری است، اظهار داشت: در این زمینه باید توجه داشت که در صنعت فولاد تاکنون گزارشی نداشته‌ایم و این صنعت یکی از سالم‌ترین بخش‌های صنعت در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به رشد ۱۶ درصدی تولید فولاد در کشر نسبت به شاخص‌های رشد در دنیا ابراز داشت: همچنین کشورهای ویتنام و چین هم با  تولید ۴.۶  و ۱.۶ درصد رشد مثبت با فاصله زیاد بعد از ایران قرار گرفتند.

حذف دلالان مالی در دستور کار است
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام کالاهای ورق فولادی در بورس عرضه می‌شود، اضافه کرد: حذف دلالان مالی در دستور کار است و برخی از کالاهای راهبردی به صورت اعتباری اسنادی به قیمت بورس عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از کسب و کارهای خرد در راستای حمایت از تولید داخل در دستور کار وزات صمت است، ادامه داد: حل مشکلات این قشر می‌تواند کمک قابل توجهی به رفع نیازهای داخلی داشته باشد.

رزم حسینی با اشاره به نقش پررنگ و سنگین وزارت صمت در اقتصاد کشور گفت: کشور در شرایط جنگ اقتصادی واقعی و تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و از این رو باید معیشت مردم و تامین کالاهای اساسی و نهاده‌ها مورد توجه باشد.

نوسانات نرخ ارز عامل گرانی در بازار
وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از افزایش قیمت کالاها در کشور به دلیل نوسانان نرخ ارز و رشد نقدینگی است، اضافه کرد: در این زمینه باید فعالان و مالکان بنگاه‌های اقتصادی در کشور در کنار دولت قرار گیرند تا بتوان از این بحران عبور کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه توان خود را برای متعادل سازی قیمت‌ها در بازار به کار خواهیم گرفت، تصریح کرد: برای این امر استفاده از تجربیات و همچنین دستاوردهای علمی بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید بازوی کمکی خوبی برای حل مشکل صنایع در استان‌های کشور است، ابراز داشت: تاکنون این کارگروه‌ها توانسته‌اند در تثبیت اشتغال و افزایش تولید در کشور دستاوردهای خوبی را داشته باشند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر به دلیل رشد نقدینگی در کشور شاهد بروز بازار کاذب باشیم، اضافه کرد: در این زمینه قانونگذار به درستی تشخیص داده که چه کالاهایی باید در بورس عرضه و بورس محل عرضه و تقاضا شود.

مشکلات ۱۰ هزار واحد تولیدی در اصفهان برطرف شود
همچنین استاندار اصفهان در این جلسه به فعالیت ۱۰ هزار واحد تولیدی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: ضروری است برای توسعه اقتصادی در کشور مشکلات این واحدهای تولیدی برطرف شود.

عباس رضایی با بیان اینکه صنایع فولادی موظف به عرضه کالاهای خود به بورس هستند، اضافه کرد: از این رو درخواست داریم تا برای تحقق کامل این امر مشکلات شرکت فولاد مبارکه در اصفهان برطرف شود.

وی با اشاره به کمک مومنانه فولاد مبارکه به واحدهای صنعتی در استان اصفهان به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و ابراز داشت: ضروری است به درخواست‌های این صنعت بیش از گذشته توجه شود تا بتوانیم شاهد موفقیت‌های روز افزون این مجموعه باشیم.

کد خبر: ۵۹٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha