۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
قطار محموله سیمان خاک ایران را به مقصد افغانستان ترک کرد
با دستور رئیس جمهور

قطار محموله سیمان خاک ایران را به مقصد افغانستان ترک کرد

مشهد- راه‌آهن خواف- هرات صبح پنجشنبه در قالب مراسمی از طریق ارتباط ویدیوکنفرانس با حضور حجت‌الاسلام روحانی و اشرف غنی روسای جمهوری ایران و افغانستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در همین راستا قطار باری محموله سیمان حرکت خود را به سمت افغانستان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار بازار این قطار باری با حمل ۶۱۲ تن سیمان و با شعار«دوملت با یک فرهنگ و تاریخ» حرکت خود را با دستور حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به مقصد هرات آغاز کرد تا به طور عملی بخشی از کریدور بازرگانی بین‌المللی شرق - غرب برای توسعه و تحول این منطقه فعال شود. 

احیای جاده ابریشم
به گزارش بازار ساخت راه‌آهن خواف - هرات سبب احیای جاده ابریشم از طریق ریلی و اتصال چین به ایران از طریق افغانستان می‌شود و در توسعه و پیشرفت منطقه و کشور افغانستان، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند و همچنین از طریق ایران به ترکیه و اروپا نقش بسیار دارد.

گسترش شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت شهر خواف و محدوده مرزی ایران و افغانستان، ایجاد شبکه ریلی بین ایران و افغانستان و توسعه صادرات و واردات بین دو کشور از طریق شبکه ریلی از دیگر مزایای این خط آهن به شمار می‌رود.

به دلیل مناسبات تجاری بسیار خوب همه ساله تعداد ۱۸۰ هزار کامیون بین دو کشور ایران و افغانستان تردد می‌کنند که با بهره‌برداری از راه‌آهن خواف به هرات دستکم ۵۰ درصد از حجم سنگین تردد کامیون‌ها کاسته می‌شود. 

کاهش قیمت تمام‌شده کالا
رئیس هیئت‌مدیره شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی در همین رابطه با اشاره به اینکه تاجران به دنبال کاهش هزینه تمام‌شده کالاها هستند به بازار گفت: امروزه تاجران به دنبال کاهش هزینه بار هستند و لذا راه‌آهن موانع داخلی و خارجی ازجمله خواب‌های کامیون‌ها را کاهش داده  و صادرات از این طریق را تسهیل می‌کند.

احمد زمانیان یزدی افزود: استان خراسان رضوی و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در استان نقش مؤثری در حوزه ترانزیت دارند و  از آن جا که بیش از ۸۰ درصد حمل کالاهای ترانزیتی به آسیا میانه و خصوصاً افغانستان توسط شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی استان خراسان رضوی انجام می‌شود لذا بهره مندی از راه آهن موجب افزایش صادرات و سرعت نتقال کالا می شود.

کد خبر: ۵۹٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha