۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
اجرای ۲۴ هزار سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری برای مهار سیلاب‌ در همدان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اعلام کرد

اجرای ۲۴ هزار سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری برای مهار سیلاب‌ در همدان

همدان - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۲۴ هزار سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری در استان همدان برای مهار سیلاب‌ها و حفظ منابع حیاتی آب و خاک ایجاد شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان؛ اسفندیار خزائی با اشاره به اهمیت اجرای عملیات آبخیزداری گفت: طرح‌های آبخیزداری برای جلوگیری از سیلاب، بالا بردن نفوذ آب در خاک و افزایش پوشش گیاهی در مراتع در ۴۰ حوزه آبخیز استان همدان اجراشده است.

وی بابیان اینکه تاکنون طرح‌های آبخیزداری ۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های استان همدان را دربرمی گیرد؛ ادامه داد: امسال طرح‌های آبخیزداری در اراضی ملی استان همدان با اجرای بندهای ملاتی، خشکه چین و گابیونی اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان همدان ۲۵ میلیون مترمکعب آب پشت‌بندها ذخیره و با تأخیر جذب زمین شد که نقش مؤثری در حفظ دو منبع پایه آب‌وخاک دارد.

خزائی بیان کرد: امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان همدان اختصاص‌یافته که پیشرفت خوبی نیز در اجرای این طرح‌ها در استان همدان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بندهای رسوب‌گیر و کنترل رسوب، عملیات بیولوژیکی و عملیات حفاظتی باهدف کنترل سیل و فرسایش، رسوب و افزایش تولید علوفه در تمامی شهرستان‌های استان همدان اجراشده است.

کد خبر: ۵۹٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha