۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
راه آهن خواف-هرات، به بهره برداری می‌رسد
با حضور روسای جمهور ایران و افغانستان؛

راه آهن خواف-هرات، به بهره برداری می‌رسد

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: فردا با حضور ویدئو کنفرانسی روسای جمهور ایران و افغانستان و حضور سایر مقامات دو کشور راه آهن خواف- هرات به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، خیراله خادمی خبر داد: فردا با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای جمهور ایران و افغانستان و سایر مقامات دو کشور راه آهن خواف- هرات با هدف توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، توسعه صادرات و افزایش سهم ایران در شبکه ترانزیت بین المللی به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن خواف- هرات را پیوند مجدد ملت ایران و افغانستان با تاریخ و فرهنگ مشترک دانست و گفت: این خط آهن موجب گسترش مبادلات منطقه‌ای و بین المللی برای این بخش از قاره آسیا می‌شود و نقطه عطفی در توسعه روابط ایران و افغانستان و تکمیل کننده اتصال ریلی چین، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران است که اهمیت این طرح را برای دو کشور ایران و افغانستان نمایان می‌کند.

خادمی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در جاده ابریشم اظهار داشت: موقعیت ایران در منطقه به گونه‌ای است که حلقه اتصال میان شرق و غرب دنیا محسوب می‌شده است و امروز با تکمیل کریدورهای بین المللی موقعیت ایران دوباره در حال احیا شدن است.

او افزود: اتصال به چین از طریق افغانستان و راه آهن خواف- هرات و توسعه و پیشرفت منطقه و کشور افغانستان، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند از دیگر مزایای بهره برداری از این شبکه ریلی است.

کد خبر: ۵۹٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha