۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
لغو تعرفه گمرکی اضافی اعمال شده بر محصولات آمریکایی
وزارت بازرگانی انگلیس اعلام کرد

لغو تعرفه گمرکی اضافی اعمال شده بر محصولات آمریکایی

وزارت بازرگانی انگلیس با تاکید بر قصد خود برای پایان دادن به مناقشات مخرب تجاری اعلام کرد انگلیس از اول ژانویه اضافه تعرفه گمرکی اعمال شده بر محصولات آمریکایی را که در چارچوب دعاوی تجاری برای بوئینگ و ایرباس اعمال شده بود لغو خواهد کرد.

 به گزارش بازار، این تصمیم نشان دهنده آغاز تغییر رویکرد لندن برای داشتن سیاست تجاری خاص خود و متمایز از سیاست‌های اتحادیه اروپا در همان روزی است که انگلیس به طور کامل از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

این تصمیم همچنین نشان دهنده تمایل انگلیس برای تقویت روابط با آمریکاست و این در حالی است که انگلیس و واشنگتن مذاکرات برای توافق تجاری دوجانبه پسابرگزیت را آغاز کرده اند.

لیز تراس وزیر بازرگانی انگلیس با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به دعاوی حوزه هوافضا میان اتحادیه اروپا و آمریکا که قدمتی ۱۶ ساله دارد گفت در نهایت ما می‌خواهیم این این تنش‌ها کاهش یابد و به منظور تقویت روابط تجاری با آمریکا برای مذاکره به توافق برسیم.

اگرچه انگلیس در ژانویه گذشته اتحادیه اروپا را به طور رسمی ترک کرد، طبق توافق برگزیت دوره انتقالی ۱۱ ماهه‌ای در نظر گرفته شده است که لندن را وادار کرد به اعمال تعرفه گمرکی اضافی بر ۴ میلیارد دلار محصولات آمریکایی از سوی اتحادیه اروپا بپیوندد.

انگلیس اعلام کرد این تعرفه گمرکی اضافی را لغو خواهد کرد تا آمریکا را برای دستیابی به توافق تجاری متقاعد کند، اما در عین حال اعلام کرد در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات می‌تواند این تعرفه را بازگرداند.

کد خبر: ۵۹٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha