۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
۴۰۰ هزار تن آرد گندم در زنجان تولید می شود/ سرانه مصرف ۱۰کیلوگرم
رئیس صمت زنجان:

۴۰۰ هزار تن آرد گندم در زنجان تولید می شود/ سرانه مصرف ۱۰کیلوگرم

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه شش واحد تولید آرد گندم در استان زنجان فعال است، گفت: این واحدها بیش از ۴۰۰ هزار تن آرد گندم در سال تولید می کنند.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۶ واحد تولید آرد گندم در استان زنجان فعال است، اظهار کرد: در استان یک واحد تولید آرد جو هم فعال است.

وی ظرفیت تولید آرد گندم در این ۶ واحد را بیش از ۴۰۰ هزار تن درسال اعلام کرد و یاد آورشد: این تعداد واحد،آرد گندم مصرفی خانواده ها را تولید می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، با بیان اینکه سهمیه آرد نانوایی های استان زنجان در ماه بیش از ۱۱هزار تن است، گفت: از این میزان ۶ هزار تن آرد گندم نوع یک یارانه ای و پنج هزار تن هم آرد گندم نوع دو می باشد.

فغفوری تاکید کرد: در سال هم بیش از ۱۳۵ هزار تن گندم به واحدهای تولید آرد گندم در استان تحویل داده می شود و نانوایی ها کسری آرد گندم ندارند.

وی گفت: این تعداد واحد تولید آرد گندم در استان با ظرفیت ۴۲درصد فعالیت می کنند و باید این ظرفیت به ۵۵ درصد برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان بر تکمیل ظرفیت تولید آرد گندم در این واحدها تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت این واحدها پر شود و بعد به صدور مجوز واحدهای دیگر اقدام کرد.

فغفوری تصریح کرد: سرانه مصرف آرد گندم در استان بیش از ۱۰.۴ کیلوگرم برای هر نفر است و این میزان مصرف از نرم کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه تولید آرد گندم نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است، گفت: سهمیه آرد هم به نانوایی ها دراستان به اندازه کافی داده می شود.

کد خبر: ۵۹٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha