۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
بارندگی به ۶۰ درصد جاده‌های عشایری ممسنی خسارت وارد کرد
در گفت و گو با بازار اعلام شد:

بارندگی به ۶۰ درصد جاده‌های عشایری ممسنی خسارت وارد کرد

نورآباد ممسنی- ایوبی، فرماندار ممسنی با اشاره به بارندگی‌های اخیر از خسارت به ۶۰ درصد جاده‌های عشایری شامل پل‌ها و ابنیه خبر داد.

داود ایوبی در گفتگو با بازار، با یادآوری اینکه دو هزار کیلومتر جاده عشایری در شهرستان ممسنی وجود دارد، گفت: بارندگی و سیلاب اخیر به ۶۰ درصد جاده‌های عشایری خسارت جدی وارد کرده است.

وی با اشاره به میزان بارندگی بالا در این شهرستان ممسنی افزود: در جریان سیلاب و بارندگی اخیر برخی از جاده‌های عشایری شامل جاده، پل و ابنیه دچار آسیب و خسارت شده‌اند.

ایوبی با اشاره به اینکه علاوه بر جاده‌های عشایری برخی از جاده‌های روستایی نیز دچار آسیب شده‌اند گفت: برخی از جاده‌های غیر آسفالت که زیر ساخت مناسبی نیز نداشته‌اند دچار مشکل شده‌اند هرچند هیچ جاده‌ای مسدود نشده است اما عبور و مرور به کندی در این مسیرها صورت می‌گیرد.

فرماندار ممسنی در ادامه با اشاره به خسارت وارده به عشایر شهرستان گفت: بارندگی باعث پاره شدن چادر عشایر و یا خراب شدن آغل نگهداری دام ایشان شد که اکیپ‌های امدادی به سرعت در محل حضور پیدا کردند و کمک‌های اولیه انجام شد.

 وی خاطر نشان کرد: این کمک‌ها به‌صورت موقت و در زمان بحران انجام می‌شود و مسلماً این عشایر نیازمند کمک و جبران خسارت جدی هستند.

فرماندار ممسنی در خصوص خسارات وارده به روستاها افزود: به جز دو مورد آب گرفتگی در روستای حمزه بیگی دشمن زیاری که منجر به رانش اندک زمین شد و روستایی بید کرز ماهور که منجر به تخریب پل روستایی شده هیچ خسارت عمده‌ای گزارش نشده است.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر فوت یا مصدوم شدن در بارندگی اخیر گزارش نشده است و همچنان در حال شناسایی و براورد خسارت جهت کمک به این مناطق هستیم.

ایوبی در خصوص آب گرفتگی در شهر نورآباد افزود: به دلیل حالت جلگه‌ای و آب خیز نورآباد اکثراً آب در مرکز شهر جمع می‌شود که به دلیل اینکه کانال‌های دفع آب روان ظرفیت این میزان بارندگی را ندارند منجر به آب گرفتگی معابر نیز می‌شود.

کد خبر: ۵۹٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha